شرایط گروه خودرویی در سومین هفته اسفند ماه، هفته ضعیفی را پشت سر گذاشت، البته برخی از نمادهای قطعه سازی با توجه به دریافت مطالبات خود از خودروسازان مورد توجه قرار گرفتند اما در مجموع همچنان این گروه با ضعف در معاملات روبرو بود و به دلیل دو مسئله عمده چون باقی ماندن روزهای اندک تا پایان سال و نیاز معامله‌گران به نقدینگی خریدهای پر تعدادی را در بازار شاهد نیستیم، از طرفی گروه بزرگ خودرویی نظیر ایران خودرو و سایپا درگیر این مشکلات هستند البته برخی از خودروسازها دیزلی یا سنگین ما مثل بهمن دیزل توانستند نرخ های خود را تا حدودی افزایش دهند و شرایط بهتری را تجربه کردند.

روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳ هزار و ۴۳۲ سهم در انتهای هفته گذشته به ۴ هزار و ۶۲۵ سهم رشد کرد و حجم از ۴۳ میلیون و ۱۱۲ سهم با افزایش به ۶۱ میلیون و ۶۲۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این با روند منفی ۱.۷۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به روند نزولی ۲.۹۹ درصدی رسید.

سایپا

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۵۴۱ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۲۳۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۲ میلیون و ۱۶ سهم با اُفت به ۹ میلیون ۵۰۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۰.۹۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۱.۷ درصدی رسید.

ایران خودرو

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۶۵ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۵۵ سهم رشد کرد و حجم از ۱۳ میلیون و ۴۸۷ سهم با روند صعودی به ۳۹ میلیون و ۹۷۷ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۵۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت ۳.۷۷ درصدی رسید.

زامیاد

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

سایپا دیزل

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۳ هزار و ۸۳۹ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۸۱۱ سهم کاهش یافت و حجم از ۷۷ میلیون و ۵۱۳ سهم با اُفت به ۵۴ میلیون و ۷۳۴ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۲.۴ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۰.۲۷ درصدی رسید.

پارس خودرو

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳۶۴ سهم در ابتدای هفته به ۵۴۵ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۵ میلیون و ۹۳۹ با رشد به ۱۱ میلیون و ۷۹۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۶۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۰.۸۶ درصدی رسید.

گروه بهمن

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: هفته گذشته گروه خودرویی هفته ضعیفی را پشت سر گذاشت، البته برخی از نمادهای قطعه سازی با توجه به دریافت مطالبات خود از خودروسازان مورد توجه قرار گرفتند اما در مجموع همچنان این گروه با ضعف در معاملات روبرو بود.

وی در ادامه افزود: به دلیل دو مسئله عمده چون باقی ماندن روزهای اندک تا پایان سال و نیاز معامله‌گران به نقدینگی خریدهای پر تعدادی را در بازار شاهد نیستیم، از طرفی گروه بزرگ خودرویی نظیر ایران خودرو و سایپا درگیر این مشکلات هستند البته برخی از خودروسازها دیزلی یا سنگین ما مثل بهمن دیزل توانستند نرخ های خود را تا حدودی افزایش دهند و شرایط بهتری را تجربه کردند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در مجموع گروه خودرویی، گروه حاشیه ای است و هنوز نتوانسته در چند هفته اخیر در سطح بازار حضور پر قدرتی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.