آیت‌الله سبحانی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، عنوان کرد: اهمیت قلم در مکتب اسلام بسیار بالا بوده و این مکتب برای قلم قداست قائل است.

او افزود: قسم بر غیر خدا جایز بوده و خداوند بر قلم قسم یاد کرده و این نشان دهنده اهمیت آن می‌باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: سه چیز است که پرده های مانع از استجابت را پاره می‌کند، نخست صدای قلم دانشمندان و دوم صدای پای سربازان در میدان جهاد و صدای ریسندگی زنان در خانه از جمله این سه چیز است.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: امروز قلم ها بیشتر به صورت خودنویس است، اما در گذشته ما در مکتب ها از قلم نی برای نوشتن استفاده می‌کردیم.

او افزود: اگر جوانان ما در جنگ تحمیلی رشادت نمی‌کردند وضع ما این نبود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی(ره) در خارج از کشور نیز دستاوردهایی داشته و ما از این طریق می‌توانیم صدها نفر را در داخل و خارج از کشور در مسیر نوشتن قرار می‌دهیم.

آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: اثر دیگر این جشنواره این است که موضوعات تحقیق می‌شوند و پیشنهاد بنده این است که موضوعات مشخص شود و سپس به افراد بگویند که روی آن تحقیق کنند.

او افزود: آثاری که از حوزه ارائه می‌شود، اگر موضوعات حساس را شامل می‌شود، باید توسط افراد با تجربه چک شود و به گونه ای نباشد که برای ما اسباب زحمت ایجاد کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر حضور زنان در مشاغل متناسب با آنها گفت: در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است باید بحث شود و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.