حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش افراطیون برای به پایان نرسیدن دولت دوم روحانی، گفت: کشور در شرایط کنونی بیشتر نیازمند وحدت است. بنده مخالف سیاست‌های اقتصادی دولت هستم اما اینکه ما بحث به پایان نرسیدن دولت و مواردی از این قبیل را مطرح کنیم، مشکلات کشور را حل نمی‌‌کند بلکه بر این مشکلات اضافه می‌کند.

او تاکید کرد: تغییر رییس‌جمهور موجب حل مشکلات کشور نمی‌شود. رییس‌جمهور با پشتوانه رای مردم آمده است. بحث کنار رفتن رییس‌جمهور موجب می‌شود که موضوع جایگزینی، تبدیل به مهم‌ترین مسئله کشور شود، لذا این موضوع را یک موضوع انحرافی می‌دانم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: نباید نادیده بگیریم که کشور در بدترین شرایط تحریمی توانسته است ۱۲۵۰ هزار بشکه نفت را صادر کند و صادرات نفت را در این حد نگه دارد. بنابراین یک عزم جدی وجود دارد و آنهایی که مقابله عملی با تحریم می‌کنند کسانی هستند که وارد فضای چالشی نشده‌اند و در این راستا زحمت می کشند. اما کسانی که راهکار عملی نداشتند و نمی‌دهند کارشان چالش‌افکنی است

فلاحت‌پیشه در خصوص طرح ایالتی اداره شدن کشور، گفت: موضوع ایالتی شدن سیاست و حکومت در غرب آسیا در هر جایی که مطرح شد منجر به چالش‌های غیر قابل حل شد. یک زمانی اروپایی‌ها این موضوع را در شرایط اقلیمی خاص اروپا انجام دادند. به عنوان مثال در اروپا برخی کشورها از استان‌های ما کوچک‌تر هستند. طبیعتا اگر آنها هم ایالتی شوند به قدری به هم نزدیک هستند که مشکلی برایشان پیش نمی‌آید، اما ایالتی شدن در ایران به معنای تقسیم کشور به ۱۰ یا ۱۵ کشور است که اصلا به صلاح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.