نانسی پلوسی روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قطعنامه محکومیت اظهارات ضد یهودی را در دستور دارید یا خیر، افزود: این قطعنامه در دستور کار است و البته اسلام هراسی هم به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: اسم نماینده خاصی در این قطعنامه نیامده است و به طور کلی خواستار پرهیز از هرگونه اظهاراتی که ضد یهودی یا اسلام هراسی باشد، شده ایم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا از این نماینده درخواست شده است تا عذرخواهی کند، اظهار کرد: به نظر می رسد او معنای کلمه ای که مطرح کرده بود را به خوبی نمی دانست.

این سوال به اظهارات &#۳۹;ایلهان عمر&#۳۹;۳۸ساله سومالیایی الاصل اشاره دارد که در انتخابات میان دوره ای آبان ماه سال گذشته به نمایندگی از ایالت میته سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت.

از همان ابتدای راهیابی این نماینده مسلمان به کنگره؛ برخی نمایندگان جمهوریخواه و حتی هم حزبی های او در حزب دمکرات آمریکا نسبت به مواضع ضدصهیونیستی وی؛ جبهه گیری کردند.

او بارها در سخنرانی و مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهیونیست ها در هیات حاکمه آمریکا نسبت به سیاست های دولت ترامپ در برتری قائل شدن نسبت به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده است.

&#۳۹;عمر&#۳۹; نقش لابی گران صهیونیست درسیاست آمریکا را مخرب دانسته و گفته بود که این لابی ها به اعضای کنگره پول می دهند تا ازرژیم صهیونیستی دفاع کنند.

او در یادداشت توئیتری در واکنش به موج تخریبی علیه وی نوشت مخالفت با &#۳۹;بنیامین نتانیاهو&#۳۹; نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اشغالگری به معنای یهودستیزی نیست. اینکه وقتی کسی از اسراییل حمایت نمی کند ؛ ضد آمریکایی معرفی و توصیف می شود ؛ مشکل آفرین است.

قرار است این قطعنامه امروز در مجلس نمایندگان رای گیری شود. در ابتدا انتظار می رفت که تنها اظهارات ضد یهود را محکوم کنند، اما طراحان، این قطعنامه را گسترش داده و اسلام هراسی، نژادپرستی و دیگر انواع نفرت پراکنی را نیز اضافه کرده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.