علی پروین عصر پنجشنبه در هجدهمین مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا صومی بنیانگذار باشگاه سپیدرود در رشت اظهار کرد: باید همه کمک کنند تا این تیم پرطرفدار سقوط نکند و در لیگ برتر ماندگار شود وگرنه با سقوط به لیگ دسته یک ، بازگشت به لیگ برتر بسیار سخت خواهد بود و همه باید کمک کنیم و تمامی مسئولان این استان و رشت باید دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: مرحوم غلامرضا صومی برای تشکیل سپیدرود رشت زحمات ریادی کشید و با توجه به اینکه ۱۰ هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر باقی مانده، با حمایت از این تیم و ماندن سپیدرود در لیگ برتر، زحمات بنیانگذار این باشگاه را ارج نهیم.

پروین خاطرنشان کرد: خوشحالم که در این مراسم حضور یافته ام و مرحوم صومی زحمات زیادی برای فوتبال این استان به خصوص برای فوتبال شهر رشت کشید.

مهدی خباز یکی از مربیان پیشکسوت استان گیلان نیز در این مراسم گفت: مرحوم صومی تمامی فاکتورهای مدیریت را داشت و از لحاظ اخلاقی به گونه ای بود که هم اینک باز مردم و فوتبال دوستان به یادش هستند چون با خصایل اخلاقی خوبی که داشت، هنوز در دل هواداران زنده است.

در هجدهمین سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا صومی که عصر پنجشنبه بر سر مزار آن مرحوم در تازه آباد رشت برگزار شد؛ پیشکسوتان ، مربیان و بازیکنان فوتبال و تعدادی از اعضای شورای شهر رشت حضور داشتند. 

مرحوم غلامرضا صومی در سال ۱۳۴۷ تیم فوتبالی را با نام سلامت‌بخش رشت تشکیل داد که این نام برگرفته از یک باشگاه بدنسازی و کشتی زورخانه‌ای بود که در محله سبزه میدان رشت قرار داشت و در بدو تأسیس در فوتبال محلات شرکت و بلافاصله به لیگ باشگاه ‌های رشت صعود کرد. 

در لیگ رشت تیم‌ هایی نظیر تاج رشت، ایرانمهر، همایون، دارایی رشت و پاس رشت نیز حضور داشتند و در سال ۱۳۵۲ قرار شد نخستین دوره مسابقات لیگ کشوری فوتبال برگزار شود تا فوتبال از حالت محلات خارج شده و به سمت حرفه‌ای پیش رود که به همین دلیل و در سال ۱۳۵۲ همچون سایر باشگاه ها ، نام سپیدرود برای این باشگاه انتخاب شد.

علی کریمی که مالکیت باشگاه سپیدرود رشت و سرمربی گری این تیم را بر عهده داشت، اوایل اسفندماه جاری در نامه ای به هیأت فوتبال گیلان، اعلام کرد که قصد واگذاری امتیاز این باشگاه و جدایی از هدایت این تیم را دارد و پس از آن، تمامی امور سپیدرود را توسط وکیل خود به اداره ورزش و جوانان استان سپرد. 

سپیدرود هم اکنون با مجموع ۲۰ بازی و ۱۲ امتیاز، در جایگاه پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.