رضا جعفرزاده-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که پنج پرواز امروز (جمعه) از مهرآباد به مقصدهای ایلام و اردبیل به دلیل شرایط جوی لغو شده است، گفت: تاکنون به دلیل ناپایداری جوی و نبود دید کافی برای پرواز و لزوم حفظ ایمنی و سلامت مسافران، انجام سه پرواز از فرودگاه مهرآباد به مقصد ایلام و دو پرواز از همین فرودگاه به مقصد اردبیل لغو شده است.

وی ادامه داد: این پروازها متعلق به شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر هستند و بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند حقوق مسافران را رعایت کنند.

جعفرزاده با بیان این‌که فرودگاه مهرآباد برای انجام پروازها مشکل جوی ندارد، اظهار کرد: مشکل به وجود آمده مربوط به فرودگاه‌های مبدا است و شرکت‌های هواپیمایی به صورت لحظه به لحظه وضعیت جوی را رصد می‌کنند و به محض امکان پرواز و بهبود وضعیت دید برای خلبان، این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم‌چنین به کلیه مسافران پرواز توصیه کرد که قبل از مراجعه به فرودگاه مهرآباد با شماره تلفن‌های ۴۴۶۶۵۵۱۹-۰۲۱ و ۱۹۹ تماس حاصل کنند و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.