نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی نوشت: آژانس استعدادیابی "اندور" که بهار گذشته قراردادی را با عربستان برای نظارت بر برگزاری مراسم و رخدادهای ورزشی و شوی لباس در عربستان در ازای حمایت اقتصادی ریاض از این آژانس امضا کرده بود، در اعتراض به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی قرارداد خود را لغو کرده و پول‌های عربستان را به مقامات این کشور بازگرداند.

این روزنامه نوشت که ارزش این قرارداد ۴۰۰ میلیون دلار است و این آژانس این پول‌ها را به صندوق سرمایه گذاری‌های عربستان بازگردانده و روابطش را با رهبران عربستان قطع کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تبدیل صندوق سرمایه گذاری‌های این کشور به یک صندوق سرمایه‌گذاری جهانی تلاش می‌کند تا بتواند از طریق سود این سرمایه‌گذاری‌ها از وابستگی این کشور به درآمدهای نفتی بکاهد.

این روزنامه نوشت: طی سفر محمد بن سلمان به آمریکا در بهار گذشته وی با تعدادی از سیاستمداران، تجار و ثروتمندان دیدار و با شرکت‌های فعال در زمینه سینما و تئاتر قراردادهایی را امضا کرد.

از دوم اکتبر که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد این پرونده به جنجالی‌ترین پرونده در سطح جهانی تبدیل شده و موجب ایجاد تنش در روابط برخی کشورها با عربستان شده است چراکه گفته می‌شوند محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.