«فرشاد مقیمی» در سلسله نشست های ساماندهی وضعیت صنعت خودرو که به صورت مستمر در ۲ شرکت خودروساز بزرگ کشورمان برگزار می شود، اظهار داشت: با تامین منابع مالی ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی، باقی مانده تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز در ۲ هفته آینده پرداخت می‌شود.

قرار شده است برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی از طریق ۱۲ بانک، ۱۱ هزار میلیارد تومان در ۲ بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: تامین قطعات موجب افزایش تولید شده و تولید روزانه خودرو به حدود چهار هزار دستگاه در روز رسیده است.

 

** لزوم تحویل خودرو حتی در روزهای تعطیل

مقیمی در ادامه به برنامه های ۱۰ گانه ساماندهی صنعت خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه ها، پیگیری تحقق افزایش داخلی سازی قطعات است که تولیدکنندگان باید بطور مستمر گزارشی از اقدام های انجام شده در این خصوص ارائه کنند.

وی با اشاره به نقش افزایش ساخت داخلی قطعات خودرو در کاهش خروج ارز از کشور، گفت: برنامه های بهبود کیفیت خودرو نظیر توسعه سیستم تضمین کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو و ارتقا و توسعه تامین کنندگان نیز از جمله موضوعات مورد تاکید است و باید با تدوین برنامه های اجرایی زمانبندی شده به سمت افزایش رضایتمندی مشتریان حرکت کرد.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت در ادامه بر تسریع در رفع تعهدات مشتریان تاکید کرد و افزود: در ابلاغیه‌ای به خودروسازان اعلام شده باید تحویل خودرو و خدمات پس از فروش در روزهای تعطیل نیز انجام شود.

 

** امداد خودرو و خدمات تعمیرگاهی

مقیمی در ادامه با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال از امداد خودرو بازدید و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در ایام پایانی سال و نوروز ۹۸ برای خدمات رسانی به مشتریان از امکانات الکترونیکی نیز استفاده می‌شود و مشتریان با تماس تلفنی از طریق تلفن‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات لازم را دریافت کنند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: پیش بینی شده که برخی تعمیرگاه‌ها در استان های مختلف به صورت شبانه روزی خدمات رسانی کنند که فقط در گروه سایپا بیش از ۵۰۰ تعمیرگاه آماده خدمات رسانی اند.

وی خاطرنشان کرد: تامین قطعات نیز انجام و به تعمیرگاه‌ها ارسال شده و نظارت‌های لازم از طریق انجمن‌ها و وزارت صنعت انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.