میرباقری ارتقا جشنواره جام جم را یکی از اتفاقات سال ۹۷ برشمرد که بخش مردمی هم در همین راستا راه‌اندازی شد و گفت: این بخش متأسفانه حاشیه‌هایی پیدا کرد که من پاسخگوی همه این حواشی خواهم بود.

او درباره حواشی جشنواره جام جم توضیح داد: ما جشنواره پنجم را به گونه‌ای طراحی کردیم که جامعیت بیشتر داشته باشد. ما در سال ۹۸ چهار عنوان دیگر به عناوین قبلی اضافه کردیم. ما امسال باب دیگری را باز کردیم که تمام تولیدات در طول یک سال را در نظرسنجی قرار دهیم. بنابراین یک بخش مردمی که یک بخش مکمل بود را راه‌اندازی کردیم که از دو طریق امکان رأی‌گیری فراهم شد. دولت مسؤولیت ایجاد زیرساخت‌ها را دارد. اختلال و دستکاری در آرا به گونه‌ای بود که همه فهمیدند و اول خودمان متوجه شدیم و اطلاع دادیم. بعد از این اتفاق راجع به فرضیه‌هایی که رخ داد متوجه شدیم دستکاری و حرکت بیرونی رخ داده و از پلیس فتا خواستیم مسئله را بررسی کند.

وزارت ارتباطات می‌گوید نظارت بر این شرکت‌ها بر عهده بخش دیگر دولت است. به محض اعلام دلایل این اتفاق، نام هر جایی که این تخلف در آن صورت گرفته است را اعلام می‌کنیم اما هنوز خاطی مشخص رسماً معرفی نشده است. البته یک متهم مشخص شده اما چون اتهام وی ثابت نشده نمی‌توانیم اعلام کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.