الخلیج آنلاین گزارش داد، وزارت دفاع قطر اعلام کرد که سرلشکر غانم بن شاهین الغانم، رئیس ستاد ارتش این کشور در فعالیت‌های اختتامیه رزمایش مشترک "سپر جزیره ۱۰" در عربستان شرکت کرد.

وزارت دفاع قطر در صفحه شخصی خود در توئیتر در این باره نوشت که حضور الغانم در این رزمایش در پاسخ به دعوت فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان صورت گرفت.

رزمایش "سپر جزیره ۱۰" در منطقه شرق عربستان با مشارکت نیروهای دریایی، زمینی و هوایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

وزارت دفاع قطر هدف از رزمایش مذکور را تقویت همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات میان نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس جهت افزایش سطح تمرینی همه نیروهای شرکت‌کننده اعلام کرد.

در همین راستا، خبرگزاری عربستان (واس) نیز گزارش داد که اختتامیه رزمایش سپر جزیره با مشارکت رؤسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

از سوی دیگر، سرلشکر عبدالله بن سعید القحطانی، فرمانده منطقه الشرقیه عربستان ضمن تشکر و قدردانی از شرکت‌کنندگان گفت: امروز ثمره همکاری در شورای همکاری خلیج (فارس) را می‌چینیم.

وی افزود: این رزمایش به منظور ارتقای توان و کارایی نیروهای شرکت کننده در برابر تهدیدات امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و منافع حیاتی و اقتصادی آنها برگزار شد.

از زمان شکل‌گیری بحران میان قطر و عربستان و چند کشور عربی دیگر این دومین باری است که دوحه در رزمایش نظامی در عربستان مشارکت می‌کند و دولت قطر سال گذشته میلادی نیز در رزمایش "سپر خلیج (فارس) ۱" در شهر الجبیل در شرق عربستان حضور یافته بود.

سپر جزیره، یک ائتلاف نظامی و بازوی نظامی شورای همکاری خلیج فارس است. این نیرو برای جلوگیری و پاسخ به تجاوز نظامی علیه هر یک از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نظر گرفته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.