در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد، چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی رویترز، فولکس واگن تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی تحت تأثیر مسائل مربوط به رسوایی دیزل‌گیت، متحمل ۳.۶ میلیارد یورو معادل ۴.۰۴ میلیارد دلار ضرر و زیان شده و هزینه‌های هنگفتی را برای جبران خسارات مربوط به رسوایی مربوط به گازهای آلاینده از سوی خودروهای دیزلی ساخت این شرکت است.

برنارد استرلوه، مشاور مدیر فولکس واگن، در این خصوص به نشریه اشپیگل گفت که رسوایی دیزل‌گیت بجز آنکه میلیاردها دلار برای این شرکت بزرگ هزینه و ضرر و زیان ایجاد کند، هیچ نتیجه دیگری نداشته و موجب شده است که این خودروساز چند برابر درآمدی را که از فروش خودروهای دیزلی خود کسب کرده را به پرداخت جریمه اختصاص دهد و در ضمن، نام و آوازه آن نیز در جهان تخریب شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.