سردار مسعود زاهدیان در نشست خبری امروز در پاسخ به پرسشی درباره میزان کشت مواد مخدر در کشور افغانستان، اظهار کرد: طبق آمارهای ما بیش از ۶۴۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان کشت شده که ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق این مواد به داخل کشور و نیز ترانزیت آن به دیگر کشورها بوده است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای توئیتری وزیر ارتباطات در مورد کشف مزرعه خشخاش از طریق ماهواره خاطرنشان کرد: قبلاً نیز در این زمینه توضیح دادم که این ماهواره‌ها از طریق سنجش از راه دور و بررسی طیف رنگ‌ها اقدام به تشخیص می‌کنند و طیف رنگی که گیاه شقایق نیز از خود متصاعد می‌کند، مشابه طیف رنگی گیاه خشخاش است.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حذف مخدر حشیش از جدول ۴ موارد ممنوعه مواد مخدر، اظهار کرد: در سفری که اخیراً به مسکو داشتیم، در این زمینه موضع مشترکی را اتخاذ کردیم و هم ما و هم روسیه مخالف این مسئله هستیم. البته ممکن است کشورهایی که مصرف حشیش نداشته یا خودشان تولید کننده حشیش هستند، علاقمند به آزاد شدن خرید و فروش این ماده باشند، اما ما مخالفت خودمان را اعلام کردیم و آن را پیگیری نیز خواهیم کرد.

همچنین سردار حسن خانی - رئیس پلیس آگاهی ناجا در این نشست گفت: کشف علمی جرایم جزو اولویت‌های پلیس آگاهی است و ما در همین راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه در حال حاضر نیز بخش زیادی از کشفیات پلیس آگاهی به روش‌های علمی انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.