علی قربانی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به همکارانش در قوه مقننه، گفت: ما در مجلس باید نسبت به دفاع از حقوق ملت، پایبندی به قانون و آزادی مردم مصر باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار تبیین دستاوردهای نظام در آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی شد و افزود: ضمن تشریح و تبیین دستاوردهای بزرگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید نداشته‌ها، مشکلات و تنگناهای روح‌آزار که این مردم صبور را به ستوه آورده با صدای رسا به گوش مسؤولان ارشد نظام برسانیم و با پافشاری بر اجرای اصول قانون اساسی از تمام ظرفیت‌های این میثاق ملی برای احقاق حقوق موکلانمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید صادقانه و شجاعانه به نسل جوان بگوییم که با وجود همه دستاوردها، شرایط امروز کشور زیبنده مردم و انقلاب نیست. پذیرفتنی نیست که مردم دارای فرهنگ و تمدن ایران با ابرچالش‌های فقر، بیکاری،  تورم لجام گسیخته، بحران آب و محیط زیست و مشکلات بانکی و بودجه‌ای روبرو باشند. بیایید برای همه ناتوانی‌ها، بدعهدی‌ها، نارسایی‌ها و ناکامی‌ها از مردم صبور و سربلند ایران صمیمانه عذرخواهی کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ریشه ۸۰ درصد مشکلات کشور را نتیجه سوء مدیریت مسؤولان دانست و افزود: نقدینگی جاری کشور بالغ بر  ۱۷۵۰ هزار میلیارد تومان است پس مشکل، کاهش فروش نفت نیست. مگر در دولت‌های نهم و دهم بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار نفت نفروختیم اما به دلیل اعمال سیاست‌های غلط این دو دولت با منفی ۶ درصد رشد اقتصادی، تورم ۴۰ درصدی و دو برابر شدن تعداد فقرا روبرو شدیم.

قربانی پرسید: مگر سیاست‌های غلط ارزی در دولت روحانی میلیاردها دلار را به باد نداد؟ مگر ۱۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص نیافت اما به دلیل سوء مدیریت و رانتخواری عده‌ای سودجوی خائن طی یک سال گذشته گوشت گوسفند ۹۸ درصد، گوشت گاو ۸۸ درصد، گوشت مرغ ۸۷ درصد، برنج ۷۵ درصد و رب گوجه‌فرنگی ۲۳۱ درصد گران شد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: نابرابری‌های اجتماعی، شکاف طبقاتی کارکنان دولت، تبعیض بین کارکنان دولت و بی‌مهری نسبت به بازنشستگان به سوهان روح این عزیزان و خانواده‌های این عزیزان تبدیل شده است. سقوط ۸۵ درصد بازنشستگان زیر خط فقر مایه تاسف و شرم‌ساری‌ماست اما تاسف‌بارتر این است که بازنشسته‌ای با مدرک دکترا در یک دستگاه دولتی ۲۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما همان فرد در دستگاه دیگر دولتی دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد. در کشوری با این همه تنگناهای اقتصادی عده‌ای فرصت‌طلب با رانت و فساد، میهن را به تاراج می‌دهند و اقدامات انبوه دستگاه‌های نظارتی کشور موثر واقع نمی‌شود. سر برآوردن پیاپی سلطان‌ها در کشور اسباب شرمندگی همه ماست که نمونه آن سلطان سکه، قیر، شکر و غیره است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.