سردار علیرضا لطفی در این باره اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۳ اسفند، فردی با  مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر اظهار کرد که راننده یک دستگاه تریلر است و در حال حمل محموله ۲۴تنی میلگرد بوده که افرادی مسلح محموله وی را به سرقت می‌برند، بنابراین پرونده‌ای با موضوع «سرقت مسلحانه محموله» تشکیل شد و با هماهنگی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴تهران،‌ پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اظهارات راننده تریلر گفت: این فرد به کارآگاهان گفت که به همراه شاگردش در اتوبان همت در محدوده پارک جوانمردان، در حال استراحت بوده است که ناگهان سه نفر با صورت‌های پوشیده وارد ماشین شده و به سمت وی حمله ور شدند. یکی از سارقان اسلحه کمری و دو نفر دیگر چاقو و شوکر در اختیار داشتند و با بستن دست و پا، دهان و چشمان راننده و شاگردش آن‌ها را در اتاقک مخصوص استراحت راننده، محبوس کرده و با خودرو حرکت کردند. سارقان نزدیک به یک ساعت با تریلر به حرکت خود ادامه دادند تا نهایتا توقف کرده و هر سه نفرشان از ماشین پیاده شدند. در همان لحظه راننده تریلر از گوشه پارچه‌ای که بر روی چشمانم بسته شده توانسته یک تابلوی تبلیغاتی را که بر روی آن تبلیغات فروش فرش انجام شده بود بخواند و از سر و صدای تریلر نیز متوجه شده که سارقان در حال تخلیه محموله هستند. پس از تخلیه محموله میلگرد، تریلر ماشین مجددا شروع به حرکت و پس از مدتی مجدد توقف کرده است. راننده تریلر و شاگردش نیز با اطمینان از رفتن سارقان توانسته‌اند خود را آزاد کنند.

 

وی ادامه داد: این افراد بعد از رهایی متوجه شده‌اند که سارقان آن‌ها را در محدوده اتوبان آزادگان رها کرده‌اند، بنابراین بلافاصله به کلانتری مراجعه کرده و موضوع سرقت را اطلاع دادند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره گیری از اطلاعات راننده تریلر، گفت:‌ ماموران در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع سرقت، محل تخلیه محموله میلگرد را در شهرستان بهارستان شناسایی کرده و سپس با انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان متوجه شدند که دو نفر به اسامی مشخص و بدون داشتن هرگونه محل کسب و کار و یا مجوز قانونی، در این مکان اقدام به خرید و فروش آهن آلات و میلگرد می‌کنند.

لطفی افزود: این دو نفر به نام‌های ملک و احسان که حدود ۳۵سال سن دارند، روز پنج شنبه، ۱۶اسفند در شهرستان رباط کریم دستگیر  شدند و در همان تحقیقات اولیه به خرید محموله ۲۴ تنی سرقتی میلگرد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند. که با اعتراف صریح این دو خریدار اموال مسروقه، محل نگهداری محموله در سوله‌ای در منطقه رباط کریم شناسایی و در بازرسی از این محل، ۲۴ تن میلگرد سرقت شده به صورت کامل کشف شد، در ادامه رسیدگی به پرونده، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان مسلح نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان هر سه سارق مسلح را شناسایی کردند.

وی در ادامه درباره شناسایی سارقان نیز گفت:‌ با شناسایی دو برادر به نام‌های "امیر" و "علیرضا" و یکی از دوستانشان به نام "احمد" به عنوان اعضای گروه سارقان مسلح محموله، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت هستند که در نهایت با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقان در شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان، هر سه متهم در روز شنبه ۱۸ اسفند دستگیر شده و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

به گفته وی، متهمان در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد اعتراف کرده و عنوان کردند که پس از انجام سرقت، اسلحه کمری مورد استفاده در سرقت را در کانال آب انداخته‌اند. با اعتراف صریح متهمان اصلی پرونده به سرقت مسلحانه، قرار قانونی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شد و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.