سایمون پنی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه پیغام دولت بریتانیا به ایران، پایبندی به اجرای برجام است، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، بانک‌های بین‌المللی دسترسی شرکت‌های ایرانی را محدود کردند، اما سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با راه‌اندازی کانال مالی جدید خواستار تبادل مالی و تسهیل تجارت با ایران هستند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های انگلیسی بسیاری هستند که در بازار ایران فعالیت می‌کنند و می‌خواهند با ایران روابط خود را توسعه دهند.

معاون سفیر انگلیس در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: کانال مالی جدید اروپا و ایران در پاریس ثبت شده و به زودی اجرا (راه‌اندازی) می‌شود.

جایلز واتکر تاکید کرد: ایران می‌تواند از منافع اقتصادی برجام استفاده کند و منتظر تأیید ایران برای معرفی نهاد متناظر برای مراودات بانکی با اروپا هستیم.

وی از حضور هیئت آلمانی طی هفته آینده به تهران با هدف بررسی اجرایی شدن کانال مالی ایران و اروپا خبر داد و گفت: همکاری دو نهاد مالی در ایران و اروپا می‌تواند روابط اقتصادی دو طرف را تسهیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: از دولت انگلیس خواستاریم که سیاست خود را نسبت به برجام روشن کنند و به وعده خود در مورد کانال مالی عمل کنند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی تصریح کرد: با وجود اینکه ایران به بند بند برجام عمل کرده، اما در حوزه بانکی نتوانسته از منافع برجام به‌ویژه در بخش بانکی استفاده کند.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های آمریکا، بسیاری از واحدهای تولیدی ایران توانستند بسیاری از طرح‌های توسعه خود را در داخل کشور اجرا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش صنعتی، کشاورزی و معدنی گفت: استان اصفهان می‌تواند در بخش‌های اقتصادی شریک تجاری با انگلیس باشد.

وی صنعت گردشگری را یکی از مزیت‌های استان اصفهان برشمرد و افزود: تنوع آب‌وهوای استان و وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد زمینه جذب گردشگران خارجی به‌ویژه گردشگران اروپایی است.

سهل‌آبادی تأکید کرد: ایران بازار ۸۰ میلیونی نیست، بلکه بازار ۴۰۰ میلیونی با همسایگانش است که می‌تواند با شرکت‌های اروپایی همکاری نزدیکی را تعریف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.