شاهدان عینی اظهار کردند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این اظهارات را زمانی که در جمع گروهی از حامیان مالی کمیته ملی جمهوریخواه در "مارلاگو" بوده، مطرح کرده است.

منابع گفتند، محافظان امنیتی از حضار خواستند تلفن‌های همراه خود را در داخل کیسه‌هایی مغناطیسی قرار دهند تا از هر گونه درز احتمالی اظهارات ترامپ به بیرون ممانعت شود.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی "اکسیوس"، ترامپ در اشاره به تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی درباره آنچه دولتش برای اسرائیل انجام داده، اظهار مباهات کرده و خنده‌های ادامه‌دارش زمانی که درباره حجم حمایتش از اسرائیل صحبت می‌کرده، توجه شرکت‌کنندگان را بسیار به خود جلب کرده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این جمع خصوصی مدعی شده، اگر نامزد نخست وزیری اسرائیل که بنیامین نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ این پست را در دست دارد، شود از حمایت بسیار بالایی برخوردار خواهد شد.

همچنین طبق اخبار درز یافته، ترامپ در این سخنرانی دموکرات‌ها را هدف گرفته و گفته، درک نمی‌کند چطور یک یهود می‌تواند به یک دموکرات رای دهد.

ترامپ با یادآوری بحث به وجود آمده درخصوص حرف‌های ایلهان عمر، نماینده مسلمان دموکرات آمریکا که یهودستیزی خوانده شده، گفته، دموکرات‌ها از ملت یهود بدشان می‌آید.

این در حالی است که کاخ سفید به این اظهارنظر واکنشی نشان نداده است.

در بین حاضران ریک دِ سانتیس، فرماندار فلوریدا و ترامپ جونیور، پسر ترامپ بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.