مشاور رئیس جمهور درباره روابط ایران و عراق و سفر روحانی به این کشور گفت: هر دو کشور به طور کامل به این درک مشترک  رسیدند که اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ دو کشور مکمل یکدیگرند؛ به این ترتیب ما نباید توقع داشته باشیم که کسی بتواند خدشه‌ای به روابط ایران و عراق وارد کند، از طرفی این سفر حتما نقطه عطفی در روابط ایران و عراق خواهد بود و همگان مطلع خواهند شد که پیوند دو ملت تا چه اندازه مناسب و گسست ناپذیر است.

آشنا درباره دیدار رئیس جمهور با مرجعیت کشور عراق، یادآور شد: رئیس جمهور  به نقش مرجعیت در عراق به طور کامل اعتقاد دارند؛  تجربه تاریخی هم نشان داده است که مرجعیت در عراق،  محور همه طوائف و نیروهای سیاسی عراق است و ارشادات حکیمانه مرجعیت در عراق همواره به نفع وحدت ملی عراق و تقویت بنیه دولت عراق بوده است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به بیانیه گام دوم با عنوان مدیریت جهادی تصریح کرد: مدیریت جهادی به این معنا است که افرادی که مسئولیت مدیریتی را بر عهده می‌گیرند احساس کنند که وارد یک جهاد می‌شوند؛ در جهاد باید ایثار، از خود گذشتگی و قرار دادن تمام امکانات در اختیار هدف باشد و در تقابل با این موضوع، مدیریتی است که همه امکانات دولت را به خدمت خود می‌گیرد و از همه امکانات در جهت منافع خود استفاده می‌کند. در قرآن کریم به تقابل مدیریت جهادی با مدیریت قعودی اشاره کرده است. مدیریت جهادی به معنای مدیریت ایستاده در میدان است و صرفا مدیریت نشسته در خیابان تلفی نمی‌شود.

وی در پایان درباره وحدت دولت و مدیریت جدید قوه قضاییه، خاطر نشان کرد: اعتماد مقام معظم رهبری به حجت‌الاسلام رئیسی در حدی است که مسئولیت سنگین قوه قضاییه را به ایشان واگذار کرده‌اند و این میزان از اعتماد رهبری به طور طبیعی برای دولت هم حجیت دارد و دولت هم، آمادگی کامل را برای کمک به قوه قضاییه در بسط عدالت، حقوق عمومی و در مواجهه با فساد و تعارض منافع دارد.

آشنا یادآور شد: دولت  نیازمند کمک قوه قضاییه است و طبیعی است که قوه قضاییه هم به کمک دولت برای مشکلاتش خواهد آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.