«احمد اویحی» نخست‌وزیر الجزایر دوشنبه‌شب همزمان با انصراف رئیس‌جمهور این کشور از نامزدی پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سمت خود استعفا کرد.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزایر نیز «نور الدین بدوی» وزیر کشور را به عنوان نخست‌وزیر جدید و «رمطان لمعامره» را به عنوان معاون وی انتخاب کرد.

رئیس جمهور الجزایر دوشنبه‌شب اعلام کرد که قصد ندارد برای پنجمین بار خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد کند و انتخابات پس از برگزاری گفت‌وگوهای ملی انجام خواهد شد.

بوتفلیقه گفت که در دوره انتقالی دولت موقت، پیشبرد امور را بر عهده خواهد داشت و در کوتاه‌ترین مدت اصلاحات در دولت انجام می‌شود.

رئیس جمهور الجزایر با اعلام آغاز اصلاحات عمیق با مشارکت گسترده جامعه مدنی این کشور گفت: «پیام جوانان الجزایری را دریافت کردم.»

رئیس جمهور الجزایر که از ۲۴ فوریه گذشته (پنجم اسفندماه) سال جاری برای انجام معاینه پزشکی در سوئیس به‌ سر می بُرد، یکشنبه‌شب (دیشب) پس از دو هفته سفر درمانی در ژنو به کشورش بازگشت.

بوتفلیقه در حالی به الجزایر بازگشت که این کشور در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات معترضانی بوده است که می‌گویند او نباید برای پنجمین دوره ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

عبدالعزیز بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ تاکنون قدرت را در الجزایر در دست دارد و برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.