وی تأکید کرد: ‌اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره می‌کنند پدیده انقلاب اسلامی حرکتی بود که سابقه و انتظار این حرکت در جهان وجود نداشت، به‌دلیل این است که تشکیلات فراماسونری و تمام ابزارهای غرب همانند فرقه‌های انحرافی تلاش خود را برای فروپاشی اساس دین متمرکز کرده بودند اما انقلاب اسلامی این برنامه‌ها را برهم زد.

ازغدی تصریح کرد: تشکیلات فراماسونری اکنون نیز در فرانسه قدرت حاکم را دارد و تنها در ایران از انقلاب اسلامی شکست خورد. این تشکیلات و ابزارهای دیگر غرب هنوز هم تأثیرگذار هستند و بیداری اسلامی را منحرف کرده‌اند. در بسیاری از کشورها با کودتا و جنگ داخلی حرکت‌های اسلامی را به شکست رساندند و به‌نوعی می‌توان گفت انقلاب‌های دیگر در خان اول متوقف شدند اما انقلاب اسلامی به خان هفتم خود یعنی مرحله تمدن‌سازی رسیده است.

وی با اشاره به مبحث جوانگرایی در حکومت اذعان کرد: وظیفه جوانان در جوانگرایی حکومت این است که باید صلاحیت‌های خود را نشان دهند. عده‌ای در کشور به جوانان اعتماد ندارند و در توجیه بی‌اعتمادی خود، بی‌تجربه بودن جوانان و احتمال انحراف آنان را مطرح می‌کنند که باید در مقابل این توجیه، جوانان فعالیت‌های خود را ثابت کرده و نشان دهند که یک نسل در حوزه و دانشگاه‌های انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند و ارزش‌های انقلاب به آنها منتقل شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: انقلابی‌گری و ساختارشکنی با افراد پیر محقق نمی‌شود. در تاریخ اسلام هم انتخاب حاکم جوانی برای مکه پس از فتح این شهر و سپردن فرماندهی بزرگ‌ترین سپاه اسلام به جوان ۲۰ ساله نمونه‌ای از جوان‌گرایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.