ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اخطار داده است که اگر این توافق در پارلمان شکست بخورد "فرصت دیگری برای توافق وجود نخواهد داشت."

می و یونکر بعد از ملاقاتی در ساعات دیر وقت دوشنبه در استراسبورگ در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کردند.

نمایندگان انگلیس می‌گویند که در جریان مذاکرات استراسبورگ با اتحادیه اروپا دو طرف بر سر تغییراتی به توافق رسیدند که باعث بهبود بریگزیت می‌شود و آن را تقویت می‌کند.

اما جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر گفت که مذاکرات نخست وزیر "شکست" خورده و اعلامیه‌های او حاوی تغییراتی که قولش را به پارلمان داده بود، نیست.

به گزارش بی.بی.سی، پارلمان انگلیس قرار است امروز بار دیگر توافق خروج را به رای بگذارد. این درحالی است که رای گیری قبلی درباره این طرح در ماه ژانویه شکست سختی را برای نخست وزیر رقم زده بود.

دیوید لیدینگتون، از اعضای کابینه گفت تغییراتی که بر سر آن توافق شده بدان معنی است که اتحادیه اروپا "نمی‌تواند بر سر موضوع حصار (جمهوری ایرلند) بریتانیا را برای مدت نامحدود به تله بیاندازد."

جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و پس از بریگزیت، مرز بین این کشور و ایرلند شمالی (که بخشی از بریتانیاست) به یک مرز خارجی اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود. در حال حاضر این مرز نامرئی است، به این معنی که هیچ‌گونه تجهیزات یا پاسگاه‌های مرزی و گمرکی در مرز دو کشور وجود ندارد.

بریتانیا و جمهوری ایرلند می‌خواهند این مرز را پس از بریگزیت هم به همین شکل نگه دارند. برای این کار، تدابیری در توافقنامه خروج در نظر گرفته شده که به "حصار" معروف است؛ ولی این بخش توافقنامه در بریتانیا جنجالی بوده است.

خانم می در ساعات پایانی دوشنبه همراه استیو بارکلی، وزیر بریگزیت به پارلمان اروپایی رفت تا پیش از رای پارلمان برای گرفتن امتیازات تازه تلاش کند.

یونکر در پی مذاکرات دوشنبه شب اخطار داد که اگر پارلمان انگلیس به طرح بریگزیت رای منفی دهد همه به خطر می‌افتند.

او گفت: "در سیاست اغلب از فرصتی ثانوی برخوردار می‌شوید. آنچه مهم است این است که با این فرصت ثانوی چه می‌کنید. فرصت سومی وجود نخواهد داشت."

او افزود: "بگذارید خیلی واضح درباره این گزینه صحبت کنیم: یا این توافق تصویب می‌شود یا ممکن است اصلی بریگزیتی اتفاق نیافتد."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.