آسوشیتدپرس گزارش داد، دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دیداری خصوصی به میزبانی موسسه‌ای در جورجیا با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرد.

چنی جمهوری‌خواه هشدار داد متحدان آمریکا به دلیل اظهارنظرهای علنی ترامپ درباره قابلیت اطمینان به آمریکا تردید دارند. این سیاستمدار که با دیدگاه‌های سیاست خارجی جنگ‌طلبانه معروف است، علنا به گلایه‌های ترامپ از نقش ناتو و خروج نظامیان کشورش از سوریه اشاره کرده است.    

اظهارات دیک چنی اولین بار دوشنبه در روزنامه واشنگتن پست گزارش شد و یک شخص حاضر در این ملاقات آن را تایید کرده است.

معاون سابق جورج بوش همچنین نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ترامپ زمان کافی برای شنیدن گزارش‌های اطلاعاتی اختصاص نمی دهد، ابراز نگرانی کرد. چنی در ادامه مکررا تاکید کرد دیدگاه‌ تجارت‌مآبانه ترامپ در سیاست خارجی نادرست است.

مایک پنس، معاون کنونی رئیس‌جمهوری آمریکا هم به مقابله با برخی از انتقادهای دیک چنی درباره عملکرد ترامپ درباره کره‌شمالی و سوریه پرداخت. سخنگوی پنس درباره این جلسه اظهارنظری نکرده است.

دیک چنی از زمان ترک سمتش، از حاضر شدن در انظار عمومی اجتناب کرده است. با این حال اظهارات او، اگرچه در جمعی خصوصی بوده است اما نشان‌دهنده نارضایتی برخی از جمهوری‌خواهان از اقدامات ترامپ در عرصه سیاست خارجی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.