پارلمان انگلیس در رای گیری امروز توافق برگزیت اصلاح شده نخست وزیر انگلیس را نیز رد کرد.

در رای گیری امروز، ۳۹۱ نماینده توافق برگزیت اصلاح شده را رد کرده در حالی که ۲۴۲ نماینده آن را تایید کردند.

ترزا می تاسف خود درباره رد توافق برگزیت اصلاح شده توسط پارلمان را ابراز داشت و تاکید کرد که مجلس نمایندگان انگلیس فردا درباره خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهد کرد و اگر این موضوع نیز رای نیاورد درباره تمدید مدت زمان خروج از اتحادیه اروپا رای‌گیری خواهد شد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به شکست مجدد دولت در پارلمان گفت: برگزیت مرده است و باید به توافقی برسیم که امکان مذاکره درباره آن وجود داشته باشد.

وی با اعلام این موضوع که طرح جدیدی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد، گفت: هم اکنون زمان برگزاری انتخابات سراسری فرا رسیده است.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به رد برگزیت اصلاح شده توسط پارلمان اعلام کرد که این اقدام پارلمان انگلیس احتمال خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: در راستای کمک به انگلیس برای رسیدن به توافق، هر آنچه که ممکن بود را انجام دادیم و آماده بررسی درخواست معقول انگلیس برای تاخیر در برگزیت هستیم.

بر اساس نتیجه همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ بریتانیا و توافق‌های صورت‌گرفته پس از آن، انگلیس باید تا روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) اتحادیه اروپا را ترک کند. دو طرف در تلاش هستند تا این رخداد بر اساس توافقی مدون و با روشن شدن وضعیت روابط تجاری و سیاسی لندن با بروکسل صورت گیرد، چراکه اگر خروج انگلیس از اتحادیه بدون توافقی روشن اتفاق بیافتد، ابهامات قانونی و حقوقی می‌تواند اقتصاد قاره سبز را با آسیب جدی مواجه کند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.