با گذر از روزهایی که اصفهانی ها فریاد قهرمانی سر می دادند و شعار معروف "ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم" می خواندند، فوتبال ایران به روزهایی رسید که زردها قهرمانی های شان را روی چمن های پشت دروازه فولادشهر جا گذاشتند و ۳ فصل متوالی ایستادن در رتبه اول لیگ را تجربه نکردند. سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران با ۵ قهرمانی است. تیمی که برای اولین بار از ایران به فینال لیگ قهرمانان رسید و حتی به جام باشگاه های جهان هم راه پیدا کرد. تحمل افتادن روی ریل ناکامی برای طرفداران سپاهان با این حجم از تاریخ پر زرق و برق بدون شک سخت است. زردهای اصفهان حالا دوباره به روزهای خوب خودشان برگشتند. آنها که فصل قبل را با ایستادن در رده چهاردهم به پایان رساندند، در این فصل بازی ها یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی هستند و همین ۲ هفته پیش تازه اولین شکست خودشان را در تبریز مقابل تراکتورسازی تجربه کردند.

 

سپاهانی ها فصل ۱۳۹۳-۹۴ آخرین قهرمانی خود در لیگ را جشن گرفتند. در فصلی که حسین فرکی روی نیمکت شان می نشست. در آن فصل که می توان گفت یکی از عجیب ترین فصل های تاریخ لیگ بود، سپاهانی ها هفته بیست و نهم در رده سوم جدول قرار داشتند و هفته آخر با برد مقابل سایپا و با توجه به نتیجه بازی عجیب و غریب تراکتورسازی و سپاهان قهرمان لیگ برتر شدند. زردها در آن فصل جام حذفی را فدای لیگ کردند و با حذف شدن در مرحله یک شانزدهم نهایی در مقابل قهرمانی لیگ را جشن گرفتند.

 

فصل بعدی اما هیچ چیز شبیه فصل بعد نبود. تیم قهرمان لیگ چهاردهم اسیر سندروم فصل پس از قهرمانی شد. در حالیکه سپاهانی ها با همچین اتفاقی خیلی غریبه بودند. آنها که سابقه ۳ فصل قهرمانی متوالی در لیگ را دارند، لیگ پانزدهم را با ایستادن در رده یازدهم به پایان رساندند. در آن فصل سپاهانی ها تا نیمه نهایی جام حذفی پیش رفتند و می خواستند ناکامی شان در لیگ را جبران کنند. اتفاقی که رخ نداد و با صعود نکردن سپاهان به لیگ قهرمانان خاطره تلخ تری شد.

 

پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ فصل بعدی برای جبران همه این اتفاقات تلخ برگشت. کاری که با عبدالله ویسی شروع شد در نهایت با کرانچار به پایان رسید. ویسی بعد از کسب نتایج ضعیف از هدایت سپاهان کنار رفت و زلاتکو کرانچار کروات تیم را هفته آخر در رتبه پنجم لیگ تحویل داد. در شرایطی که سپاهانی اگر یک امتیاز بیشتر داشتند می تواستند به رده چهارم و پلی آف لیگ قهرمانان صعود کنند. اتفاقی که برای دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن رخ داد.

 

در بین همه این سال های پس از آخرین قهرمانی سپاهان، فصل قبلی بدترین فصل برای زردها بود. آنها در رتبه چهاردهم لیگ جا گرفتند و در جام حذفی هم از مرحله یک شانزدهم بالاتر نرفتند. در آن فصل سپاهانی ها در حالی ناکامی دوباره را تجربه کردند که پرسپولیس برای دومین بار قهرمانی متوالی خودشان را جشن می گرفتند. حالا زردها برای نرسیدن پرسپولیس به رکورد ۳ قهرمانی متوالی خودشان در این فصل برای ایستادن در صدر جدول تلاش می کنند. تلاشی که برای به ثمر رسیدنش دل به یک مربی کارکشته بسته اند. کسی که راه قهرمان شدن در لیگ را خوب بلد است و سپاهانی ها پس از چند فصل ناکامی یک بار دیگر به سراغ او رفته اند تا یک بار دیگر طوفان زرد ایران را از جای خود بلند کند و او کسی نیست جز امیر قلعه نویی. کسی که پر افتخارترین سرمریی تاریخ لیگ برتر است و حالا با بازگشت خود یک بار دیگر روحیه فتح کردن و بردن را به سپاهان منتقل کرده است. گواه آن هم چیزی نیست جز جایگاه سپاهان در جدول لیگ و حضورش در نیمه نهایی جام حذفی.

 

سپاهان و قلعه نویی حالا به فکر شکستن یک رکورد منحصر به فرد در فوتبال ایران هستند و آن هم کسب دوگانه است. افتخاری که پرسپولیس هم برای کسب آن شانس دارد و سه ماه دیگر مشخص خواهد شد که کدام یک از این دو تیم دست به این کار بزرگ خواهد زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.