المسیره گزارش داد، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد که یگان موشکی وابسته به انصارالله یک موشک بالستیک از نوع "بدر پی یک" را به سمت مراکز تجمع ارتش یمن در غرب شهرستان "حیران" واقع در شمال غرب "حجه" شلیک کرد.

یک منبع در یگان موشکی این جنبش اعلام کرد که این موشک دقیقا به هدف خود در غرب حیران اصابت کرد و تعدادی از نیروهای این ارتش در پی اصابت موشک کشته و زخمی شدند.

 ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و امارات از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ میلادی عملیاتی را به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن اجرا کرد.

ملت یمن در نتیجه حملات ائتلاف عربی از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برند و طبق آمار سازمان ملل هزاران تن از شهروندان یمنی از زمان وقوع درگیری در کشورشان کشته و زخمی شده‌اند و ۲۲ میلیون تن در این کشور به انواع کمک‌های بشردوستانه و حمایت انسانی نیاز دارند.

از سوی دیگر، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در جنبش انصارالله اعلام کرد، امروز ملت یمن بیشتر از قبل به ادامه پایداری و استقامت خود پافشاری می‌کنند.

الحوثی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و دولت مستعفی یمن با پیشنهادات فرستاده سازمان ملل برای اجرای توافق الحدیده مخالفت می‌کنند و با این اقدام مانع اجرای توافق سوئد در خصوص الحدیده می‌شوند.

وی در ادامه افزرود: پیشنهادات زیادی درخصوص اجرای توافق سوئد درباره الحدیده ارائه شده که کمیته وابسته به دولت نجات ملی یمن به ریاست علی الموشکی با این پیشنهادات موافقت کرده‌ است این در حالی است که به دلیل مخالفت کشورهای ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانشان هیچ روزنه امیدی درباره اجرای آنها دیده نمی‌شود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین تصریح کرد: ما از برادران خود می‌خواهیم هیچ پیشنهاد جدیدی را جز  بعد از آماده شدن طرف مقابل برای امضای این پیشنهادات نپذیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.