رضا مددی در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه تکالیف ناشی از اجرای سند تحول بنیادین می طلبد که منابع مالی بیشتری در نظر گرفته شود گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم باید دست آموزش و پرورش را بگیرند.

وی افزود: اجرای برنامه های سند تحول بنیادین بدون مشارکت دستگاه ها امکان پذیر نیست.

 

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه از مهر ۹۷ برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه در همه زیر نظام ها تهیه، تدوین و تصویب شد اظهار کرد: این برنامه با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی حوزه های ستادی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق ابلاغ شد.

مددی افزود: اکنون برنامه‌های وزارتخانه در قالب راهکارهای سند تحول مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از حیث دارا بودن برنامه قانونی و مصوب در اجرای سند تحول محدودیتی ندارد اظهار کرد: یکی از کاستی‌ها در اجرای سندتحول متوازن و همه جانبه این بود که زیر نظام های سند تا مهر ۹۷ تصویب نهایی نشده بود. به همین دلیل تولید یک برنامه اجرایی و همه جانبه برای آموزش و پرورش همسو با سند تحول فراهم نبود، اما با رفع این مسئله اکنون همه واحدهای وزارتخانه نسبت به وظایف خود برای اجرای راهکارهای سند آگاهی دارند.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سال ۹۸ آموزش و پرورش بر مبانی سند در حال نهایی شدن است گفت: قرار است برنامه تا دهه سوم فروردین با امضای وزیر آموزش و پرورش به تمامی استان ها ابلاغ می شود.

مددی افزود: سال ۹۸ تمامی برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول تدوین و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های سند در حوزه نیروی انسانی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی و راهبری و مدیریت و منابع مالی است عنوان کرد: رویکرد آموزش و پرورش بر این است که در مسیر برنامه ریزی خود تمامی فعالیت ها منطبق با سند تحول باشد و در امور جاری تجدید نظر کرده و برنامه‌هایی که با سند تحول هم راستا نیست را از دستور خارج کرده و ریل اصلی فعالیت‌های نظام آموزشی در مسیر سند باشد.

 

مددی تاکید کرد: سال آینده همه برنامه‌های نظام آموزش بر مبانی سند تحول خواهد بود و همه امکانات در حوزه نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات در خدمت اجرای سند قرار می گیرد.

رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه اکنون بخشی از برنامه‌های سند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به تائید رئیس جمهوری رسیده که اجرای آنها نیازمند امکانات بیشتر است زیرا وضعیت کنونی کفاف اجرای تمامی برنامه‌ها را نمی دهد اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها، طرح رتبه بندی معلمان است که منابع مالی مناسب لازم دارد در حالی که اکنون تمامی اعتبارات برای اجرای طرح در سال ۹۸ در اختیار آموزش و پرورش نیست هر چند که اجرای طرح با هر میزان اعتبار در سال آینده اجرا خواهد شد اما اجرای کامل آن نیازمند منابع بیشتر است.

وی افزود: ۵۰ دستگاه در سطح کشور شناسایی شده که باید برای اجرای سند تحول به آموزش و پرورش کمک کنند. همچنین در حوزه فضا و تجهیزات نیز بر اساس رویکرد سند، مدارس باید تجهیز و به روز شود که تمامی این موارد، منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.