رویترز گزارش داد، میشل بارنیه مذاکره‎ کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، امروز چهارشنبه در واکنش به رد مجدد توافق برگزیت از سوی پارلمان انگلیس، گفت: تنها انگلیس قادر به پیدا کردن راهی برای خروج از این بن‎بست است

وی افزود: چنانچه انگلیس هنوز هم خواهان ترک اتحادیه اروپا به شیوه‎‌ای منظم است، توافق موجود برقرار است و برقرار نیز خواهد بود.

بارنیه تاکید کرد: تنها توافق ممکن همین است.

گفتنی است اعضای پارلمان انگلیس روز سه شنبه برای دومین بار به طرح پیشنهادی «ترزا می» نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رأی منفی دادند.

طرح پیشنهادی ترزا می با ۳۹۱ رأی مخالف در برابر ۲۴۲ رأی موافق از تصویب باز ماند.

قرار است پارلمان روز چهارشنبه پس از بحث و مناظره در مورد چشم انداز خروج انگلیس از اتحادیه بدون «طرحی مورد توافق» رأی گیری کند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه با حضور در پارلمان این کشور و ارائه توضیحاتی درباره توافق جدید برگزیت، از اعضای پارلمان خواست که به طرح اصلاح شده برگزیت رأی مثبت دهند و برای پیشگیری از وقوع سناریوهای بدتر، از رد آن خودداری نمایند.

ترزا می تاکید کرد دولت انگلیس پس از رأی منفی اعضای پارلمان به طرح پیشین برگزیت، برای بهبود این توافقنامه و اصلاح آن تغییرات بسیاری را اِعمال کرده است؛ تغییراتی که به نظر می‌رسد برای جلب نظر موافق اعضای پارلمان کافی نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.