«ادعایش کمی عجیب است. می‌گوید سبک جدیدی در سرقت ابداع کرده و با هنری که دارد، چنین سبکی را برای سرقت در پیش گرفته است. رامین که برای بار دوم است دستگیر می‌شود، دزدی‌هایش را با این شگرد خاص شروع کرد. کیف زنان را در خیابان با پاهایش سرقت می‌کرد. وقتی می‌دید زنی در خیابان کیفش را روی دوشش ننداخته و آن را در دستش گرفته است، در یک حرکت، با پا کیف را به هوا می‌انداخت و آن را سرقت می‌کرد و با موتور متواری می‌شد. فقط هم کیف زنان را هدف سرقت‌هایش قرار می‌داد. مأموران پلیس یک بار رامین را به همین جرم دستگیر و روانه زندان کردند. این پسر جوان پس از گذراندن دوران محکومیتش دوباره سرقت‌هایش را شروع کرد. این بار برای این که دستگیر نشود، روش خودش را عوض کرد و سراغ لوازم خودروها و سرقت خودرو رفت اما باز هم گیر افتاد.

ین سارق جوان صبح دیروز در حیاط پلیس پیشگیری تهران با روایت سرقت‌های عجیبش، توصیه‌هایی هم برای قربانی سرقت نشدن به مردم کرد:

از چند وقت پیش سرقت‌هایت را شروع کردی؟

از سال ٩٢ بود که تصمیم گرفتم سرقت کنم.

چرا؟

چون بی‌پول بودم. درآمدم کم بود و نمی‌توانستم هزینه‌های زندگی‌ام را تأمین کنم. من عاشق ورزشم و آن زمان چون پول رفتن به باشگاه و انجام تمرینات خاص را نداشتم، به سرقت روی آوردم.

چه ورزشی می‌کنی؟

بدنسازی می‌کنم و از دوران نوجوانی عاشق این کار بودم. در هر شرایطی باید به باشگاه می‌رفتم و تمریناتم را انجام می‌دادم.

شغلت چه بود؟

نجار بودم، اما درآمدم کفاف زندگی‌ام را نمی‌داد.

با چه شگردی سرقت می‌کردی؟

سراغ زنان می‌رفتم. هر زنی که کیفش را به دستش گرفته بود، با موتور کنارش می‌ایستادم، پایم را به بند کیف می‌گرفتم و بلافاصله کیف را به هوا پرتاب کرده و آن را با دستانم می‌گرفتم. بعد هم متواری می‌شدم.

چرا فقط زنان؟

چون زور آنها کمتر از مردان است و فقط زنان هستند که کیفشان بند بلندی دارد و آن را به دستشان می‌گیرند.

این شگرد را از کجا یاد گرفته بودی؟

خودم به ذهنم رسید. هنرش را داشتم و این شیوه را در ذهنم طراحی کردم. فکر نمی‌کنم کس دیگری باشد که با این شیوه سرقت کند. این شگرد فقط مختص خودم است و در واقع سبک جدیدی در سرقت محسوب می‌شود.

الان چرا دستگیر شدی؟

آن زمان وقتی کیف خانم‌ها را سرقت می‌کردم، در نهایت شناسایی و دستگیر شدم. یک‌سال‌ونیم حبس کشیدم تا این که بعد از آزادی از زندان دوباره سراغ دزدی رفتم، این بار لوازم خودرو و خودرو سرقت می‌کردم.

چرا دیگر با همین شیوه سرقت نکردی؟

یکی - دو بار دیگر این کار را انجام دادم ولی چون این شگرد فقط مختص خودم است، ترسیدم خیلی زود شناسایی و دستگیر شوم، برای همین سراغ سرقت‌های دیگر رفتم تا شناسایی نشوم.

اگر دوباره آزاد شوی باز هم به سرقت‌هایت ادامه می‌دهی؟

سعی می‌کنم دیگر این کار را انجام ندهم. من ورزشکارم و باید الگوی جامعه باشم اما در این سال‌ها اشتباه می‌کردم، حتی الان به مردم هم توصیه می‌کنم که مراقب وسایل خود باشند، تا قربانی سرقت نشوند. مثلاً خانم‌ها بهتر است کیف‌هایشان را به صورت کج روی دوششان بگذارند تا سارق نتواند با هیچ روشی آن را از آنها بقاپد یا این‌که کیف‌هایشان را همیشه به سمت دیوار بگیرند تا کسی دستش به آن نرسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.