به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از رد توافق پیشنهادی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در پارلمان این کشور، اعلام کرد که این توافق دوباره به مذاکره گذاشته نمی‌شود.

پارلمان انگلیس به طرح ترزا می، نخست وزیر این کشور در خصوص برگزیت رای نداد.

رئیس‌جمهور فرانسه در این باره گفت: «اگر انگلیسی‌ها خواهان مهلتی جدید هستند، شاید بتوان به آن‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا مهلتی تکنیکی داد. در این صورت ناظر ما این درخواست را بررسی و اعلام نظر خواهد کرد. اما اگر مهلت الحاقی درخواست شود، باید توضیح داده شود که این مهلت (الحاقی) برای چه منظوری در خواست شده است و این مهلت باید دستاوردی داشته باشد.»

وی افزود: «توافقی که ما قبلا ماه‌ها در خصوص آن مذاکره کرده ایم مجددا به مذاکره گذاشته نمی‌شود. ما خاطرنشان کرده ایم که این توافق قابل مذاکره نیست و شاهد بوده ایم که این توافق آراء اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس را جلب نکرده است. این چیزی است که من می‌توانم بگویم. راه حل خروج از بن بست کنونی، در لندن است.»

مکرون همچنین گفت: «شهروندان در ۲۷ کشور اروپایی تصمیم گرفته اند که به حضور خود در اتحادیه اروپا ادامه بدهند، از این رو ما نباید زمان را از دست بدهیم. برای این که جهان منتظر ما نخواهد ماند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.