سپاهان اصفهان که با برتری مقابل پارس جنوبی جم شکست هفته بیستم برابر تراکتورسازی تبریز را فراموش کرده بود در حالیکه سه امتیاز دیدار مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست و دوم را مهیا می‌دید با گل حسن بیت سعید غافلگیر شد و در نهایت به تساوی یک بر یک دست یافت تا شانس رسیدن به صدر جدول رده بندی را از دست بدهد.

پس از این مسابقه امیر قلعه نویی که بیشتر از یک ماه به سنگر سکوت پناه برده بود و علاقه نداشت در نشست خبری پیش و پس از مسابقات به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد به سالن کنفرانس خبری ورزشگاه تازه تاسیس فولاد آرنا رفت و درباره نمایش شاگردانش برابر سرخپوشان اهوازی صحبت کرد.

قلعه نویی در ابتدا گفت: بازی اینقدر زیبا بود که من لذت بردم. به آقای قطبی هم تبریک می‌گویم به خاطر تیم خوبی که درست کرده و مطمئنا با حضور ایشان در سال های نه چندان دور شاهد یک فولاد قدرتمند خواهیم بود. بازی خیلی زیبا بود و هم آنها می‌توانستند برنده باشند و هم ما و هم تساوی نتیجه بازی باشد. به نوعی می‌توانم بگویم امروز فوتبال ما را تنبیه کرد.

او ادامه داد: دیگر جلوی تیم فولاد وقتی این همه موقعیت را از دست می‌دهید حق تان که حتی بازی را ببازید. هرچند آنها هم می‌توانستند و فرصت های زیادی هم داشتند. همانطور که گفتم فوتبال ما را امروز تنبیه کرد. درست است که امروز مساوی شد اما خوشحالم که ما تیمی شدیم که فولاد بعد از تساوی برابر ما اینقدر خوشحال و شاد است.

وی با تمجید از عملکرد و شایستگی تیمش گفت: این مساله قدرت سپاهان را نشان می‌دهد که متاسفانه از پرسپولیس به اینور هشت امتیاز از ما گرفتند. من چهار داور را تا زمانی که زنده هستم از آنها نخواهم گذشت. آقایان ممبینی، فغانی، ترکی و اشکان خورشیدی. این ها خاطرات بد زندگی من هستند و من یک روز با فیلم و مدارک آن را نشان خواهم داد.

او افزود: ما می‌توانستیم الان شرایط بهتری داشته باشیم اما یک سری مسائلی که نه دست من امیر قلعه نویی است و نه دیگری شرایط سخت شد. شما نگاه کنید از روز بازی با پرسپولیس به اینور، جلوی استقلال خوزستان و... چه اتفاقاتی افتاد. این‌ها البته فقط جزو صحنه‌های کارشناسی شده است و من خیلی مسائل را نگفتم. اگر امروز هم اینجا هستم به این خاطر که می‌خواستم از مردم خوزستان و همه کسانی که این استادیوم را از روی اول و پایه اول ساختند تشکر کنم و دست تک تک شان را می بوسم. ما البته کشور ثروتمندی هستیم و باید خیلی شرایط اقتصادی و ورزشی خوبی داشته باشیم و حداقل باید ۵۰ تا از این استادیوم‌ها داشته باشیم؛ برای ما عادی باشد اما الان باید از این هم تشکر کنم. مزد زحمات ما را بعضی از دوستان خراب کردند و اینکه چه فضایی است نمی دانم و امیدوارم فوتبال خوزستان به آن جایگاه اصلی برسد. جایی که اگر روزی تیم ملی بازیکن دعوت شد، ۷-۸ بازیکن دعوت می‌شد.

قلعه نویی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به عملکرد داوران علیه این تیم گفت: امیدوارم در سال جدید این چیزها را یاد نگیرند. شما نگاه کنید در بازی با تراکتور ما پریدیم بالا، حالا گل شده یا نشده. همانجا داور الکی خطا گرفته، در فضای ۷۰ هزار هوادار حداقل ۵ دقیقه طول می کشد تا ما به بازی برگردیم. حالا شما فکر کنید ۵ بار این اتفاق بیفتد می‌تواند سر یک تیم را ببرند که داورانی که این کار را بلدند خوب می‌دانند. امیدوارم داوران جوانی که هستند بروند به سمت موفقیت و عملکرد خوب و البته امیدوارم آن داوران هم بروند به سمت بازنشستگی تا این رفتار این مدلی به دیگران منتقل نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.