«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مصوبه کنگره در مخالفت با اقدام او برای اعلام وضعیت اضطراری جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک را وتو کرد. این اولین استفاده ترامپ از حق وتو در دوران ریاست جمهوری‌اش است.

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با اقدام دونالد ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری جهت تأمین بودجه مربوط به احداث دیوار حائل در مرز مکزیک مخالفت کرد.

ترامپ در مراسم امضای وتوی مصوبه کنگره که توسط اعضای گارد مرزی و خانواده کسانی که توسط مهاجران غیرقانونی کشته شده‌ بودند، احاطه شده بود، به خبرنگاران گفت: نمایندگان روز پنجشنبه مصوبه خطرناکی را تصویب کردند و این اقدام در نهایت نباید زندگی آمریکایی‌ها را در خطر قرار دهد.

وی در ادامه سخنانش گفت: امروز من این مصوبه را وتو می‌کنم. نمایندگان این آزادی را دارند که این مصوبه را تصویب کنند و من نیز این وظیفه را دارم که آن را وتو کنم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: وضعیت سرزمین آزادی که با تهاجم مواجه شده و قوانین کنونی مهاجرت آمریکا، باید تغییر کند.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود.

ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند.

  مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا را رقم زد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.