در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: فردا (۲۶ اسفندماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، غرب و جنوب فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال و شرق  هرمزگان و غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

در این روز بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برفگیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، زنجان، همدان، اردبیل قابل پیش‌بینی است.

فردا (۲۷ اسفند ماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی وجود دارد. بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان  و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

همچنین خبرگزاری مهر نوشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز شنبه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که با بارش پراکنده در نوار غربی کشور شروع به فعالیت می‌کند.

احد وظیفه افزود: این سامانه فردا یکشنبه اکثر مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف می‌شود و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود. شدت بارش در جنوب کردستان استان‌های کرمانشاه ایلام، لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، شمال بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان است که در استان‌های جنوبی رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها می‌شود و در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین از فردا یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

وظیفه تصریح کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه، دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و همچنین یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق مواج و طوفانی خواهد بود.

هوای تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد شدید و فردا نیمه ابری به تدریج ابری و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و روز دوشنبه نیز تهران ابری خواهد بود و وزش باد شدید گاهی بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر رخ خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.