به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی بی‌سابقه مدعی شد: «حمایت حکومت ایران از بنی گانتز و یائیر لاپید، روشن است».

 

در روزهای گذشته خبر هک تلفن همراه بنی گانتز از سوی ایران، موجب بروز جنجال رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی و بهره برداری نتانیاهو از آن شده بود.

 

نتانیاهو شامگاه شنبه ۲۵ اسفند در توئیتر خود نوشت، «شاباک تایید کرده که نخست وزیر خبری از مسئله تلفن گانتز نداشته است؛ گانتز و لاپید این حقیقت را مخدوش می‌کنند که حکومت ایران آشکارا از آنها حمایت می‌کند؛ آنها حامی برجام بودند اما نتانیاهو با آن مبارزه کرد».

«یائیر لاپید» رهبر حزب «آینده‌ای هست» ماه گذشته در ائتلاف با حزب اقتدار اسرائیل به رهبر «بنی گانتز» ائتلاف آبی- سفید را تشکیل داد. این ائتلاف اکنون به قوی‌ترین رقیب در ۱۰ سال نخست وزیری نتانیاهو مبدل شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، پنجشنبه ۲۳ اسفند گزارش داد، مقامات ارشد شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در دیدار با گانتز به او گفته اند که «ایران تلفن همراه وی را هک کرده است».

اما به گزارش تایمز اسرائیل، «موشه یعلون» معاون بنی گانتز، جمعه ۲۴ اسفند گفت: «ایرانی‌ها عامل این هک نیستند؛ آنها افرادی نیستند که رقبای نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار دهند».

وی بدون اشاره به نام نتانیاهو افزود: «یک نفر سیستم سیاسی را به انجماد کشانده و تمامی ارزش‌ها را برای حفظ برتری سیاسی قربانی می‌کند».

یعلون که در گذشته رئیس ستاد ارتش و در کابینه‌های بنیامین نتانیاهو وزیر جنگ نیز بوده، گفت: «من هم نهادهای امنیتی و هم دنیای این نخست وزیر را می‌شناسم؛ شاباک عامل درز این خبر به رسانه‌ها نبوده است».

ژنرال یعلون مشخص نکرد که چه عاملی تلفن بنی گانتز را هک کرده اما به نوشته تایمز اسرائیل، وی معتقد است که بنیامین نتانیاهو در این ماجرا دخیل است.

بنی گانتز خود جمعه تاکید کرد که تلفن او حاوی مطالبی، از جمله فیلم روابط جنسی نبوده که در صورت رسیدن به مقام ارشد دولتی، دستاویزی برای باج‌خواهی از او شود.

گانتز گفت: رقابت سیاسی باید بر سر ارزش‌های اساسی و مردمسالاری باشد، اما به ناگهان عواملی مسئله تلفن همراه را به رسانه‌ها درز می‌دهند.

یائیر لاپید، شریک سیاسی بنی گانتز نیز جمعه گفت، نتانیاهو از مطالب حساس امنیتی برای بدنام کردن بنی گانتز سو استفاده کرده است.

به گزارش وای.نت، «عیسوی فریج» عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی کنیست از حزب مرتز، شنبه ۲۵ اسفند خواست بازرس کل ماجرای هک کردن تلفن بنی گانتز و رسانه‌ای کردن این خبر را مورد تحقیق قرار دهد.

رئیس شاباک اینکه سازمان او در افشای این خبر در رسانه‌ها دخیل بوده را تکذیب کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مافوق رؤسای شاباک و موساد نیز محسوب می‌شود اما بنیامین نتانیاهو نسبت دادن این اقدام به خود را رد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.