محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح پروژه‌‌‌‌های بندری و دریایی در بندر بوشهر درباره برنامه‌‌‌‌های دولت در راستای ساماندهی بازار مسکن گفت: جریان‌‌‌‌سازی برای تولید مسکن مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه در بخش تقاضا با توجه به استطاعت مالی مردم به دنبال مدیریت عرضه مسکن هستیم تا تولید مسکن برای جامعه هدف شکل و رونق بگیرد، اظهار داشت: تیتر برنامه‌‌‌های مسکن احداث ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ است که شامل تکمیل ۵۰۰ هزار مسکن مهر و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای بازآفرینی شهری و سایر برنامه‌‌‌ها است.

این عضو دولت دوازدهم ادامه داد: ۱۰۰ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری ساخته می‌‌‌شود. ۱۰۰ هزار واحد دیگر از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها احداث خواهد شد و ۲۰۰ واحد هم در شهرهای جدید به احداث می‌‌‌رسد.

اسلامی با اشاره به سه محور فعالیت دولت در بخش مسکن تصریح کرد: مدیریت بازار مسکن را از طریق تخصیص زمین، افزایش وام سازندگان مسکن و کارت اعتباری مسکن انجام می‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه پشتیبانی عرضه مسکن را از طریق تخصیص زمین دنبال می‌‌‌کنیم و در تمام استان‌‌ها و شهرها شاهد آغاز پروژه‌‌‌های مسکونی هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش وام مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و به بانک مسکن ابلاغ شده است. این وام قابل انتقال به خریداران مسکن است و سهم قابل ملاحظه‌‌‌ای از هزینه مسکن را پوشش می‌‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اقدام سوم ما برای مدیریت بازار مسکن و تقویت عرضه، اجرای طرح کارت اعتباری مسکن با مجوز بانک مرکزی است که به دنبال آن هستیم با خرید انبوه مصالح ساختمانی تخفیف ویژه‌‌‌‌ای در خرید مصالح دریافت کنیم که این تخفیف به نفع سازندگان مسکن خواهد شد و این سه عامل در نهایت منجر به رونق بازار مسکن و تقویت عرضه می‌‌‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.