روز گذشته سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشورمان به منظور نشست سه جانبه ایران، عراق و سوریه وارد دمشق شد. این نشست که در بحبوحه اقدامات اسرائیل و آمریکا در شمال سوریه انجام می شود بسیار حائز اهمیت است. همچنین سوریه در تلاش است تا در ماه های آینده تکلیف قانون اساسی کشورش را با همکاری ایران و روسیه به نتایج مثبت و مطلوب خود برساند. همچنین سفر سرلشکر باقری به دمشق در حالی انجام می شود که بشار اسد در ماه پیش میهمان مقامات ایران بود.

بر همین اساس شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی به این سفر و اهمیت آن پرداخته و در عنوان کرد: هدف از برگزاری نشست روسای ستاد ارتش‌های ایران، سوریه و عراق رفع نگرانی‌ها درباره عملیات آمریکا در منطقه الباغوز سوریه و مستقر کردن تروریست‌ها در عراق یا دیگر مناطق سوریه است.

گزارشگر العالم گفت: همکاری دفاعی و هماهنگی مشترک برای مبارزه با تروریسم، عنوان بارز نشستی است که میان روسای ستاد ارتش‌های سوریه، ایران و عراق در دمشق، پایتخت سوریه برگزار می‌شود. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران پس از ورود به دمشق گفت: هر کشوری که می‌خواهد حضور نظامی در سوریه داشته باشد باید با دولت دمشق هماهنگی کند.

این نشست که نخستین نشست در نوع خود به شمار می‌آید؛ پس از سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به تهران و سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عراق برگزار می‌شود که هدف آن رفع نگرانی‌ها از عملیات آمریکا در منطقه الباغوز و استقرار دوباره تروریست‌ها در خاک عراق یا دیگر مناطق سوریه است؛ به ویژه آنکه برخی گزارش‌های ایران و روسیه فاش کرد که آمریکا شماری از تروریست‌ها را به افغانستان انتقال داده است.

دمشق، تهران و بغداد درباره لزوم تقویت امنیت مرزهای سوریه و عراق و جلوگیری از تشکیل هر گونه ساختار جمعیتی جدید یا تشکیل کانون‌هایی برای پناه دادن به گروه‌های تروریستی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، اتفاق نظر دارند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود توطئه آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل ضد سوریه شکست خورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.