وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سفر رئیس جمهور به عراق آخرین وضعیت روابط خارجی کشور را در حوزه‌های مختلف بویژه تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا تشریح و بر لزوم همکاری، همدلی و هم افزایی همه ارکان و نیروهای کشور با هدایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تاکید کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر امور خارجه اظهار داشت: اصول عزت، حکمت و مصلحت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است الحمدلله در سیاست خارجی برقرار است. ایشان افزود: سیاست خارجی ما از فرهنگ قرآن و اهل بیت ناشی می‌شود و ما بجز رژیم صهیونیستی و آمریکا با بقیه جهان باید ارتباط داشته باشیم. ارتباط با همه کشورها لازم و ضروری است اما اعتماد نباید کرد.

این مرجع تقلید بر لزوم شناساندن اسلام ناب به جهانیان تاکید کرد و افزود: اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی موضوعاتی است که دشمنان پیگیر آن هستند و وظیفه وزارت خارجه مقابله با این نقشه‌ها و طراحی هاست.

ایشان وزیر و کارکنان وزارت امور خارجه را کوشا و متدین خواند که برای پیشرفت اسلام و انقلاب و کشور تلاش می‌کنند و حوزه علمیه قم از این فکر و فرهنگ و تدین حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.