علی لاریجانی پیش از ظهر سه‌شنبه با آیت الله سید علی حسینی میلانی از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه علما و مراجع در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۹۸ اعتبارات قابل قبولی را برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: البته اعتبارات مربوطه برای کمک به حوزه در لایحه بودجه بیشتر در حوزه عمرانی و جهت ساخت مدارس و حوزه‌ها است.

در این دیدار همچنین آیت الله میلانی با اشاره به وضعیت کشور، گفت: مشکلات کشور به صورتی است که باید برای آن فکر اساسی شود، زیرا مردم برای کشور چیزی کم نگذاشته‌اند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: البته شما بودجه سال ۹۸ را با دقت و سرعت و طی جلسات متعدد بررسی کردید و این مسئله کار اساسی و بسیار مهم بوده است.

همچنین لاریجانی در ادامه دیدارهای خود با علمای استان قم؛ با آیت الله سید احمد مددی الموسوی از اعضای جامعه مدرسین و از علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با آیت الله جعفر مرتضی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز با علامه آیت الله جعفر مرتضی از علما، دانشمندان و پژوهشگران برجسته لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

شایان ذکر است آیت الله جعفر مرتضی از علمای شیعه است که در شهر مقدس قم سکونت دارد و در زمینه‌های مختلف کارهای پژوهشی انجام داده اند و علاوه بر ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی در دانشگاه سابقه تدریس نیز دارد.

دیدار با آیت الله مسعودی خمینی

لاریجانی شب گذشته نیز با آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دیدار با آیت الله امینی

لاریجانی دیداری نیز با آیت الله ابراهیم امینی استاد حوزه علمیه قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گزارشی از وضعیت داخلی کشور و تلاش مجلس برای رفع مشکلات مردم به آیت الله امینی ارائه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.