پس از بارندگی چند روزه که با بارش باران و برف همراه و تردد در جاده های استان را غیر ممکن کرده بود، از بامداد امروز چهارشنبه (۲۹ اسفند) شاهد موج بزرگی از مسافران و افزایش حجم تردد و ترافیک در جاده های مازندران هستیم. 

البته روز گذشته نیز به صورت مقطعی برخی از نقاط محورهای مواصلاتی پایتخت به مازندران شاهد ترافیک پرحجم بود و بسته شدن مقطعی محورهای کندوان، هراز و سوادکوه به علت ریزش کوه و بهمن نیز به این ترافیک افزود.

فرمانده پلیس راه مازندران امروز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت های ترافیکی نوروزی در سه محور اصلی این استان منتهی به پایتخت از ۲۵اسفند ماه به اجرا گذاشته شد و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه خواهد یافت. 

سرهنگ محمدرضا قدمی با اشاره به اینکه حجم تردد در محور های استان از صبح امروز روبه افزایش است، افزود: در حال حاضر در ۲ محور هراز و کندوان ترافیک سنگین و همچنین بارش برف و باران مشاهده می شود. 

وی ادامه داد: ترافیک در محور هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم در استان تهران سنگین و در محدوده استان مازندران از منظریه تا آب اسک ، از وانا تا پلیس راه بائیجان و از سه راهی چلاو تا پارک جنگلی سنگین و در باقی مناطق پرحجم می باشد. 

فرمانده پلیس راه مازندران افزود: در محدوده امامزاده هاشم تا پلور شاهد بارش خفیف برف و پدیده مه غلیظ هستیم که دقت بیشتر در رانندگی را از مسافران طلب می کند.

به گفته او در محور کندوان نیز محدوده بیلقان در استان البرز ترافیک سنگین ، در محدوده گچسر تا پل زنگوله و هزار چم تا مرزن آباد سنگین و پرحجم می باشد.

فرمانده پلیس راه مازندران شرایط جوی محورکندوان را مه آلود همراه با بارش سنگین برف توصیف کرد و گفت: در کنار حجم بالای ترافیک خودرویی، خطر ریزش بهمن در برخی نقاط منجر به کندی تردد نیز شده است. 

قدمی وضعیت ترافیکی در محور سوادکوه و کیاسر را روان و در برخی مناطق به صورت مقطعی پرحجم اعلام کرد و گفت: محورهای ورودی استان از سمت شرق و غرب نیز پرحجم و روان می باشد. 

فرمانده پلیس راه مازندران محورهای درون شهری به خصوص در غرب استان را پرحجم عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود در ساعات بعد از شهر با ترافیک سنگین در تمامی محور های استان مواجه بشویم. 

**مسافران بدون زنجیر چرخ وارد جاده هراز و کندوان نشوند

سرهنگ قدمی با اشاره به اینکه بارش برف در ۲ محور کوهستانی در حال باریدن است، افزود: رانندگان بدون به همراه داشتن زنجیر چرخ وارد محور هراز و کندوان نشوند. 

وی تاکید کرد که از ورود خودروهای بدون زنجیر چرخ به جاده هراز و کندوان جلوگیری خواهد شد. 

فرمانده پلیس راه مازندران همچنین اعلام کرد:از ساعت ۱۲ظهر امروز چهارشنبه محور کندوان از مرزن آباد به سوی کرج مسدود و از ساعت ۱۵ از کرج به سمت چالوس یکطرفه می شود.

** توصیه های پلیس برای ایام نورور۹۸ 

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست برای تردد در تمامی محور های استان مازندران ، سرعت مطمئن را رعایت و به تابلوها و علائم نصب شده در مسیر توجه کنند. 

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: رانندگان در صورت مشاهده ترافیک و راهبندان از تردد در شانه خاکی خود داری کنند و صبوری بیشتری از خود نشان دهند تا هم برای خود و هم برای دیگران حادثه ایجاد نکنند. 

وی افزود: در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز از سوی رانندگان ماجراجو ، همراه با اعمال جریمه نقدی ، خودرو آنان تا ۷۲ ساعت توقیف و مهمان پلیس راه خواهد بود. 

سرهنگ قدمی با اشاره به پیش بینی بارش های متعدد در ایام نوروز، گفت : به دلیل لغزنده شدن جاده ها و کاهش میدان دید ، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند . 

قدمی همچنین با اشاره به رانندگان هشدار داد تا از رانندگی پر خطر ، سبقت و سرعت غیر مجاز و همچنین عدم رعایت فاصله قانونی پرهیز کنند. 

وی همچنین افزود: به علت ترافیک سنگین و ایجاد پدیده هایی همچون مه غلیظ در جاده های مازندران، احتمال خواب آلودگی افزایش یافته که هشیاری بیشتر رانندگان و دیگر سرنشینان را می طلبد. 

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی با سبقت های غیر مجاز در هوای بارانی را بشدت خطرناک اعلام کرد و گفت: رانندگان در این مواقع از سرعت خود کاسته و صبوری را پیشه کنند تا هم امنیت خود و هم امنیت دیگران را تضمین نمایند. 

گفتنی است، در حالی که هم اکنون شرایط جوی محورهای استان صاف تا نیمه ابری است، در محور های مواصلاتی داخلی استان شاهد بارش باران هستیم. 

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران سامانه بارشی که عصر یکشنبه وارد استان مازندران شد تا فردا ادامه دارد.

مازندران بیش از ۱۱ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار کیلومتر آن محور اصلی است . 

هراز ، سوادکوه و کندوان پرترافیک ترین محورهای مازندران است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.