«ساندی تایمز» در گزارشی از طغیان وزرای ارشد کابینه دولت علیهترزا می نخست‌وزیر انگلیس خبر داد.

ظاهراً ۱۱ تَن از وزرای دولت انگلیس متفق‌القول شده‌اند که ترزا می از بابت ناکامی در جلبرأی اعتماد پارلمان به توافق برگزیت، باید از سِمَت خود استعفا دهد. آنها همچنین اولتیماتومی ۱۰ روزه را برای واداشتن وی به استعفا لحاظ کرده‌اند.

به گفته ساندی تایمز، وزرا فردا دوشنبه خانم می را به چالش می‌کشند و چنانچه وی راضی به کناره گیری نشود، آنها در اقدامی یکپارچه استعفا می‌دهند.

حتی پیش‌بینی می‌شود «دیوید لیدینگنتون» معاون می، نخست‌وزیر موقت انگلیس شود حال آنکه گزینه‌های دیگری چون «جرمی هانت» وزیر خارجه، «مایکل گوو» وزیر محیط زیست و «نیکی مورگان» وزیر اسبق آموزش نیز مطرح هستند.

چنانچه دولت ترزا می سقوط کند، آینده برگزیت بیش‌از پیش نامعلوم خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته، «لادبروکز» یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در عرصه شرط بندی، احتمال اینکه می تا پایان ماه میلادی مارس (۸ روز دیگر) مجبور به ترک جایگاه خود شود را ۲۰ درصد اعلام کرد.

این در حالی است که دفتر نخست‌وزیر انگلیس در خصوص این موضوع سکوت اختیار کرده و برخی منابع وابسته به وی نیز، این موضوع را رد می‌کنند.

روز ۲۱ اسفند، مجلس عوام انگلیس برای بار دوم طی ۴ ماه گذشته، با توافق پیشنهادی ترزامی مخالفت کرد حال آنکه فردای آن روز نیز، به هرگونه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق، رأی منفی داد- اقدامی که بلاتکلیفی پارلمان انگلیس در باب موضوع برگزیترا بیش از پیش عیان می‌کند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت تا ۲۲ ماه می مشروط به اینکه توافقبرگزیت در انگلیس ظرف هفته آینده به تصویب برسد موافقت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.