سردار محمد یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در تشریح اقدامات و کمک‌های سپاه تهران به مردم مناطق سیل‌زده گفت:‌ سپاه تهران بزرگ از شب دوم وارد میدان شده است. بر همین اساس در همان ساعات اولیه دو دستگاه ماشین آلات مهندسی را به منطقه اعزام کردیم.

وی افزود: همچنین یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر هم در حال اعزام به منطقه است. ضمن اینکه یک کامیون کنسرو تن ماهی و پتو روز گذشته به منطقه اعزام شده است.

فرمانده سپاه تهران با بیان این مطلب که روز دوم فروردین سپاه محمد رسول‌الله ۱۰ پزشک و پرستار و ۷ نیروی جهادی را از ناحیه عمار یاسر در منطقه ۲۲ با عنوان گروه جهادی جهادگران بی‌نام و نشان اعزام کرده است،  اظهار داشت:‌ در همان تاریخ دوم فروردین اولین محموله کمک‌های مردمی حاوی کنسرو و آب معدنی و سایر نیازمندی‌های توسط گروه جهادی حدیث از ناحیه ۱۵ اعزام کردیم. یک خودروی خاور مواد غذایی نیز توسط گروه جهادی زینبیون اعزام و بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

سردار یزدی گفت:‌ ناحیه حبیب در منطقه ۱۷ در حال اعزام یک آشپزخانه برای پختن غذای گرم به منطقه است که امروز به منطقه می‌رسد. ناحیه مالک نیز روز گذشته یک نیسان تن ماهی اعزام کرده است. همچنین یک کانتینر آب معدنی و لباس شب گذشته به منطقه اعزام شده است.

وی اضافه کرد: گردان‌های بیت‌المقدس و عمار و عاشورا در تهران فعال شده‌اند، هم آمادگی اعزام نیرو دارند و هم در سطح شهر در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند و گردان‌های "کوثر" و "الزهرا" خواهران نیز نسبت به جمع آوری مواد مورد نیاز اقدام کرده‌اند. همه حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده  هستند.

فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله تهران بزرگ درباره اعزام نیرو به منطقه زلزله‌زده نیز گفت:‌ سپاه تهران آماده اعزام نیرو را هم دارد که تاکنون از سوی مسئولان استان گلستان نیاز به نیروی انسانی را ضروری ندیدند اما ما این آمادگی را داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.