محمود حجتی  که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می برند؛ لحظاتی پیش در گفت و گو زنده با شبکه خبر درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت و حجم بارش بارندگی های اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی ،دام ،طیور و آبزی پروری وارد کرد.

وی افزود: متاسفانه سیل اخیر موجب شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی استان کلستان و مازندران ،خسارت زیادی ببیند؛ در استان گلستان نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت مازندران نیز از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش زراعی ۱۰۷ میلیارد تومان، باغبانی ۲۶۶ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی ۱۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک های بلاعوض ، حمایت های دولت ،به جبران بخشی از خسارت های وارده کمکی کنیم.

حجتی گفت: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی پروری ،خزانه های برنج که آماده برای نشا برنج می شدند ؛ وارد کرد.

وی تصریح کرد: محصولات زراعی خسارت دیده شامل گندم، جو و کلزا و باغات خسارت دیده عمدتا مرکبات و سیاه ریشه ها بوده است.

وی افزود:تلفات دام در استان مازندران دو هزار و ۳۳۱ راس و خسارت به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

همچنین خسارات وارده در استان گلستان در بخش زراعی ۷۶۰ میلیارد تومان، باغبانی ۱۲۰ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۰ میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیر بنایی ۱۵۰ میلیارد تومان و در مجموع در این استان ۱۰۹۰ میلیارد تومان خسارت ارزیابی شده است.

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه ۹۷ در مازندران به بیش ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی، ۷ هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راه‌ها خسارت وارد شد و ۵ نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.