اکران سینماهای کشور در حالی روز یکشنبه چهارم فروردین سپری شد که ۸۴ هزار و ۵۷۲ نفر به تماشای هشت فیلم روی پرده نشستند و در نهایت یک میلیارد و ۳۱۰ هزار تومان فروش عاید سینمای ایران شد.

براساس آمار سامانه فروش سینمای ایران، فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی همچنان بر روند مثبتی که داشت پا برجا ماند و در روز چهارم از سال ۹۸ توانست ۵۳۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان فروش داشته باشد که نسبت به سوم فروردین کاهش اندکی داشته است. این فیلم به مرز سه میلیارد تومان فروش نزدیک شده است و تا الان دو میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان فروش داشته است.

«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، فیلم غیرکمدی است که توانسته تا بدین جا در گیشه خوب بدرخشد اما هنوز نتوانسته از سد «رحمان ۱۴۰۰» عبور کند و همچنان در تعقیب این فیلم است، این فیلم که از بازی چهره‌هایی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی بهره برده است روز گذشته ۴۲۵ میلیون تومان فروش داشته است تا در نهایت بتواند به دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان فروش از آغاز اکران برسد.

طبق روال پس از این دو فیلم، «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی با اختلاف در جایگاه سومین فیلم قرار دارد و توانسته در روز چهارم فروردین رکورد فروش ۱۶۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومانی را ثبت کند، این فیلم در کل نیز ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشته است

سایر فیلم‌های روی پرده نیز به ترتیب «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی ۷۲ میلیون تومان، «پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی ۴۴ میلیون تومان، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی ۳۸ میلیون تومان و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی ۳۴ میلیون تومان فروش داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.