نماینده بازاریان در بازار وکیل شمالی دوشنبه در این باره گفت: در پی بارندگی شدید امروز آب وارد بازار وکیل شد و به دلیل عدم وجود چاه دفع آب سطحی مناسب در این مجموعه آب توسط کسبه به داخل کانال تاسیسات زیر سازه بازار وکیل هدایت شد.

علی اکبر عبدالهی مدعی شد: در جلسه ای که دو هفته پیش در فرمانداری شیراز برگزار شد، بازاریان بازار وکیل اعلام کردند که این محل به چاه خروج آب سطحی نیاز دارد اما مسئولان مربوطه عنوان کردند که بازار احتیاج به شستن و چاه آب ندارد.

نماینده بازاریان در بازار وکیل شمالی با بیان اینکه در دو طرف این بازار دو کوچه و معابری وجود دارد که در زمان بارندگی و سیل آب را به داخل بازار هدایت می کند، گفت: از گذشته در بازار وکیل چاه وجود داشته اما در پی بهسازی و کف سازی که در سالیان اخیر در این محل انجام شده این چاه ها مسدود و به جای آن چند چاه جدید احداث شد که دهانه ورودی آن بسیار کوچک و اندازه سکه ۵۰۰ تومانی است و توانایی دفع آب سطحی در زمان بارندگی و سیل را ندارد.

او عنوان کرد: در پی ورود آب به بازار وکیل ،امروز بازاریان به ناچار این آبها را به داخل کانال تاسیسات هدایت کرده اند که در این محل انباشته شده و راه خروجی ندارد و باید به وسیله تجهیزات مناسب تخلیه شود.

عبدالهی افزود: ارتفاع سطح مغازه ها تا کف بازار حدود ۸۰ سانتی متر است و اگر این آبها به داخل شبکه تاسیسات هدایت نمی شد امکان آن وجود داشت که به داخل مغازه ها نفوذ کند.

بازار وکیل با شماره ۹۲۴ در تیرماه سال ۱۳۵۱ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. این بازار حدود ۲۵۰ سال پیش به فرمان کریم خان زند بنا نهاده شد و با سقفی به ارتفاع ۱۱ متر، بلند ترین بازار قدیمی ایران محسوب می شود که البته هم اکنون به دلیل خاکریزی کف این بازار ارتفاع طاق ها به ۱۰ متر کاهش یافته است.

شهر شیراز در روز دوشنبه شاهد بارش باران بود که بنا بر اعلام هواشناسی تا ساعت ۱۲ ظهر، حدود ۱۵ میلیمتر بود. شدت این بارش ها منجر به بروز خساراتی در شهر شیراز از جمله برخورد خودروها در دروازه قرآن شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.