جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران به منظور تصمیم گیری در خصوص سیل احتمالی در استانداری تهران با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  برگزار شد.

در این جلسه صوفیانی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان تهران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت و فردا نیز به شدت بارش ها افزوده و تا چهارشنبه این بارش ها به شکل کاهشی ادامه ددارد.

وی افزود: سامانه بارشی در روز چهارشنبه در سطح شهر تهران ضعیف تر می شود اما در ارتفاعات همچنان با بارش برف و کولاک همراه خواهد بود.

صوفیانی گفت: متاسفانه سیلاب های شهر تهران بسیار پایدار هستند به صورتی که در ده دقیقه سیل می تواندایجاد شود.

 در ادامه جلسه محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: اگر در استان گلستان تصمیم به لحظه که یکی از الزامات مدیریت بحران است اتخاذ می شد شاید خسارات کمتری می‌دید.

وی افزود: شهر گمیشان در استان گلستان در محاصره سیلاب قرار دارد و حتی تردد با قایق هم امکان پذیر نیست.

تقی زاده گفت:با مدیریت یکپارچه مدیریت بحران بین استانداری و شهرداری تهران در شهر آق قلا تاکنون ۲۰ دستگاه کمپرسی، چندین دستگاه بیل مکانیکی مشغول خدمت رسانی هستند.

وی افزود: شهرداری تهران و شهرداری‌های تابعه استان با همه ظرفیت‌ها در شهر آق قلا مشغول خدمت رسانی هستند

معاون استاندار تصریح‌کرد: با احداث سد خاکی در روستای یامپی از توابع شهرستان آق قلا توانستیم از نفوذ سیلاب جلوگیری کردیم.

وی ادامه داد: نباید با مطرح کردن بحث‌های غیرکارشناسی فضای جامعه را حتی در شرایط احتمالی بحرانی ملتهب کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.