مقام ارشد کره شمالی در اظهاراتی که سه‌شنبه از او منتشر شده «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مقصر شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا معرفی کرده است.

رسانه‌های کره جنوبی روز سه‌شنبه بخش جدیدی از سخنان «چو سان هوی»، معاون وزیر خارجه کره شمالی که ۱۰ روز پیش در یک کنفرانس خبری درباره دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی مطرح شده را منتشر کرده‌اند.

هوی در آن کنفرانس خبری گفته ترامپ منوط به گنجاندن بندی در توافقنامه برای بازگشت خودکار تحریم‌ها در صورت آغاز فعالیت‌های هسته‌ای توسط کره شمالی، با رفع این تحریم‌ها موافق بوده است.

اما به گفته او، جان بولتون و مایک پامپئو به دلیل «خصومت‌ها و بی‌اعتمادی‌های موجود از قبل [در حصول توافق] مانع ایجاد کردند.»

دومین نشست میان سران آمریکا و کره جنوبی در هانوی، پایتخت ویتنام بدون نتیجه‌ای مشخص به پایان رسید. مقام کره شمالی گفته که رابطه میان ترامپ و کیم کماکان خوب است.

ترامپ جمعه گذشته در توئیتر اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی داشته اما او دستور توقف این تحریم‌ها را داده است.

ترامپ تأکید کرده علی‌رغم شکست دومین دیدارش با کیم رابطه شخصی خوبی با او دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.