به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، پس از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در بخشیدن قدس و جولان به بنیامین نتانیاهو و خروج از توافق هسته ای با ایران، زمان پرداخت فاکتور حسن نیت نزدیک می شود.

این روزنامه افزوده است: نتانیاهو انتظار هدیه ای بزرگتر از آنچه که پیش از برگزاری انتخابات به دست آورد را نداشت.

در ادامه این مطلب آمده است، از سوی دیگر ترامپ هم دوست دارد تا به جهان ثابت کند که می تواند دست به کارهایی بزرگ بزند.

یدیعوت آحرونوت افزوده است: در نتیجه، وعده طرح موسوم به معامله قرن برای تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را داد و اکنون نیز عزم خود را جزم کرده تا این وعده را عملی کند. نه به خاطر این که ثابت کند از رؤسای جمهور سابق آمریکا بهتر است، بلکه از این جهت که او نیاز به یک توافق دارد و این مساله برای او حیاتی است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، درصورتی که ترامپ بتواند به یک توافق صلحی که دیگر کشورهای عربی نیز در آن حضور دارند دست یابد، خود را به عنوان بزرگترین رهبر جهان خواهد دید.

بر اساس این گزارش، اگر نتایج انتخابات اسرائیل به نفع ترامپ شود و نتانیاهو باردیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شود، راه برای دستیابی به توافق بر سر معامله قرن هموارتر خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است، در صورت انتخاب مجدد نتانیاهو فشارهای آمریکا بر او برای عقب نشینی از برخی خواسته هایش افزایش می یابد تا فلسطینی ها باردیگر به میز مذاکره بازگردند.

پیش تر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتشار طرح موسوم به «معامله قرن» را به بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی موکول کرده که این اقدام «لطفی» به بنیامین نتانیاهو است.

جرد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبلات نماینده وزیر رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات بین المللی طی دو سال گذشته روی طرح سازش خاورمیانه کار کرده اند. گفته می شود این طرح، گسترده تر و شامل پیشنهادهای جزئی تر در خصوص مهمترین نکات در مناقشه فلسطینی ها و صهیونیست هاست.

ترامپ روز دوشنبه در جریان دیدار با نتانیاهو در واشنگتن کنترل رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت که می تواند شانس نتانیاهو در انتخابات را افزایش دهد. رژیم صهیونیستی بلندی های جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده و کنست در سال ۱۹۸۱ میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.