"مجید سعیدی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره بارش بارندگی‌های روزهای اخیر در جنوب استان کرمان گفت: برخی راه‌های روستایی که اصولاً خاکی و از مسیر سیلاب عبور می‌کنند، تخریب شده است که راهداری و سایر دستگاه‌های مربوط برای رفع این مشکل اقدام کرده‌اند اما هنوز برآورد خسارات دیگری به مدیریت بحران استانداری اعلام نشده است.

احتمال طغیان روخانه‌های فصلی استان / شدت بارندگی‌ها در استان معمولی است

وی با بیان این مطلب که موج بارش‌های جدید از شب گذشته در استان آغاز شده اما میزان و شدت بارندگی‌ها کاملاً معمولی است، اظهار کرد: بیشتر بارش‌ها در غرب و شمال غرب استان است اما شدت آنها زیاد نیست.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان خطاب به مردم توصیه کرد: به هشدارهای هواشناسی و اخبار منتشر شده از رسانه‌های معتبر جدی بگیرید و اگر قصد سفر دارند، پیش از عزیمت حتماً از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند، ضمن آنکه تاکید می‌شود در مسیرهای شیب‌دار به هیچ وجه توقف نکنند.

وی افزود: از مردم خواهش داریم از نزدیک‌شدن در حریم و بستر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند و در مسیرهای مستعد سیلاب حضور نیابند، ضمن آنکه روی پل‌ها و آبنماهایی که دچار آبگرفتگی شده اصلاً توقف نکنند.

سعیدی از احتمال طغیان رودخانه‌های استان به دلیل فصلی بودن اکثر آنها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه باران‌ها در این فصل به صورت رگباری و شدت آنها گاهی زیاد بوده، باعث جاری شدن روان آب‌های بالادست رودخانه‌ها می‌شود، لذا طغیان یا آبگرفتگی رودخانه‌های فصلی استان دور از انتظار نیست.

ادامه ناپایداری‌های جوی در کرمان تا فردا / پیش‌بینی وزش باد در بیشتر نقاط استان

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان این مطلب که ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان وجود دارد، به ایسنا گفت: فردا وزش باد در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و در شرق و جنوب شرق استان مخصوصاً مناطق ریگان و فهرج احتمال وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی امروز همچنان ناپایداری‌های جوی در سطح استان به صورت افزایش ابر، وزش بادهای شدید، رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

وی بیشتر بارش‌های امروز را برای نیمه غربی استان پیش‌بینی کرد، اظهار کرد: وزش بادهای شدید بیشتر در شرق، شمال غرب و شمال استان است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با بیان این مطلب که ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان وجود دارد، تصریح کرد: فردا وزش باد در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و در شرق و جنوب شرق استان مخصوصاً مناطق ریگان و فهرج احتمال وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

حبیبی با بیان اینکه تغییرات محسوس دمایی در سطح استان نخواهیم داشت، عنوان کرد: حداقل دما برای شهر کرمان ۱۰ در گرم‌ترین ساعات روز ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.