در حال حاضر اکثر دلالان و فروشندگان خودرو به قیمت های اواخر اسفند ۱۳۹۷ استناد کرده اند و برای اکثر خودروها نوسان خاصی دیده نمی شود. در برخی بخش ها قیمت خودروها کاهش ۱ تا ۵ میلیون تومانی را داشته و در برخی موارد دیگر، بهای خودروها نیز افزایش پیدا کرده است. بیشترین ثبات قیمت و یا کاهش نسبی بهای بازار آزاد خودروها برای محصولات کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اتفاق افتاده است.

به عنوان مثال پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک که در آخرین روز کاری ۱۳۹۷، قیمت ۱۳۱ میلیون تومان را داشته است، حال با بهای ۱۲۷ میلیون تومان هم امکان معامله آن وجود دارد. دنا پلاس صفر کیلومتر ۲ ایربگ که در روزهای پایانی سال گذشته قیمتی حدود ۱۲۶ تا ۱۳۰ میلیون تومان را تجربه می کرد، حال با بهای کمتر از ۱۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش آگهی شده است. رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک هم که رکورد ۱۴۶ تا ۱۶۵ میلیون تومان را در شب عید ثبت کرده بود، امروز قیمتی در بازه ۱۴۱ تا ۱۴۵ میلیون تومان را در بازار تهران دارد.

پژو ۲۰۰۸ هم در رنگ سفید قیمتی حدود ۲۶۹ تا ۲۷۳ میلیون تومان را در بازار کشور دارد و تقریبا ثبات قابل قبولی را با توجه به بهای شب عید داشته است. هاوال H۲ هم همچنان در بازه ۲۴۲ تا ۲۴۵ میلیون تومان آگهی می شود و تغییر محسوسی نیز برای آن رخ نداده است. سیتروئن C۳ هم مانند پایان اسفند ۱۳۹۷، قیمتی در بازه ۳۰۵ تا ۳۲۱ میلیون تومان را با توجه به امکانات و ویژگی های ظاهری دارد.

در صورتی که چنین ثباتی تا پایان فروردین باقی بماند، با ورود خودروهای مدل ۱۳۹۸، تا حدی قیمت خودروهای صفر کیلومتر سال گذشته کاهش پیدا می کند. البته برخی این احتمال را می دهند که کاهش قیمت خودروهای ۹۷ اندک باشد و در اصل دلالان، قیمت نسخه های ۹۸ را بالاتر از وضعیت فعلی اعلام کنند.

در بحث خودروهای وارداتی تغییر خاصی در دو روز گذشته دیده نشده و همچنان بهای بسیاری از خودروهای صفر کیلومتر ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ مانند گذشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.