علیرضا عالیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص احتمال سرایت آب رودخانه کارون به جاده ساحلی اهواز، اظهار کرد: با تلاش شهرداری اهواز ظرف ۲۴ ساعت گذشته حجم عملیات خاکی سریعی انجام شد و در پنج نقطه‌ای که در صورت رسیدن دبی رودخانه کارون به ۲۵۰۰ مترمکعب احتمال سرایت آب به جاده ساحلی وجود داشت، ارتفاع سیل‌بندها و خاکریز بدنه ساحل افزایش یافت تا آب به درون زیرگذرگاه‌ها نفوذ نکند.

عالیپور گفت: بالا آمدن رودخانه کارون مشکلی جهت تردد شهروندان در جاده ساحلی ایجاد نمی‌کند. با توجه به اینکه مسیرهای ساحلی مسیرهای اصلی شهروندان به پارک‌های ساحلی است مردم می‌توانند به راحتی از جاده‌های ساحلی تردد کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری این است که در تفریحات نوروزی مردم خللی ایجاد نشود، عنوان کرد: از نظر مدیریت شهرداری تردد در جاده ساحلی هیچ مشکلی نخواهد داشت اما تصمیم نهایی را ستاد بحران اتخاذ می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده شهرداری همه تلاش خود را انجام داد تا به اندازه نیاز ارتفاع سیل‌بندها را در زیرگذرگاه ها افزایش دهد.

عالیپور با بیان اینکه آب از درون زیرگذرگاه‌ها به جاده ساحلی وارد نمی‌شود، عنوان کرد: مسدود شدن و ممنوعیت تردد در جاده ساحلی، ترافیک سنگینی در شهر ایجاد خواهد کرد و تبعات دیگری در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از نظر شهرداری احتمال سرایت آب به صورت حجیم در جاده‌های ساحلی وجود ندارد اما شهروندان همچنان به هشدارها نسبت به نزدیک شدن به سواحل رودخانه توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.