محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سال ۹۸ سال پربرکتی برای ملت ایران است، باید دست‌به‌دست هم دهیم تا در مصرف حامل‌های انرژی به‌خصوص آب صرفه‌جویی کنیم.

وی بیان کرد: بارندگی در استان تهران تا ساعت ۶ صبح روز هفتم فروردین‌ماه ۲۹۶ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته در همین روز ۱۶۰ میلی‌متر بارندگی صورت گرفته بود که حدود ۱۳۶ میلی‌متر افزایش داشته‌ایم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران افزود: وضعیت سدهای استان تهران بعد از بارندگی‌های صورت گرفته مطلوب است و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سرریز شدن وجود ندارد.

بختیاری در ادامه اضافه کرد: در حوزه سدها شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در فصل زمستان برای ساماندهی آب پشت سدها مقداری از آب سد امیرکبیر را تخلیه کرد تا در زمان بارش مشکلی به وجود نداشته باشد و بارندگی‌های چند روز اخیر آب تخلیه‌شده را جبران کرد.

وی تصریح کرد: تخلیه آب سد امیرکبیر و کارشناسی شده با برنامه‌ریزی انجام‌شده بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران یادآور شد: اتفاق بسیار خوبی در استان تهران صورت گرفت که در سطح شهر بارندگی و در ارتفاعات شاهد بارش برف بودیم.

بختیاری ادامه داد: با توجه به اعلام رسمی توسط مسئولان استان تهران ۷۰ درصد سدهای استان تهران آبگیری شده و فقط در سد لار با کمبود آب مواجه هستیم که در بالادست سد، به خاطر وجود برف این کمبودها و در بارش‌هایی که در فصل بهار صورت می‌گیرد جبران خواهد شد.

وی تأکید کرد: در تهران و در سال ۹۸ کمبود آب نداریم ولی از همه شهروندان می‌خواهم که صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند چراکه نباید از آب بی‌رویه استفاده شود و باید ترویج فرهنگ مصرف آب بیش‌ازپیش در مدارس و نهادهای دولتی آموزش داده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: آب شرب تهران بسیار گران به دست می‌آید و دستگاه‌های ذی‌ربط باید پیشگیری‌های لازم در خصوص مصرف آب را داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.