علی‌اکبر آشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که استان‌های اصفهان، تهران، قزوین، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، لرستان، گیلان، کرمانشاه و کردستان با بارش برف و باران همراه هستند اظهار کرد: در برخی از این استان‌ها شاهد مه گرفتگی نیز هستیم و برخی محورهای استان کرمان با پدیده گرد و خاک مواجه هستند.

وی با بیان این‌که محورهای شریانی یاسوج – شیراز، شاهرود – آزادشهر، آق قلا – گرگان و محور قدیم خرم آباد – پلدختر به دلیل شرایط جوی حاکم محدود هستند اعلام کرد: علاوه بر این سه محور مشهد – نیشابور، اهرم – فراشبند و گناوه – شیف دیگر محورهای شریانی کشور هستند که در حال حاضر مسدود شده‌اند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به این‌که همکاران سازمان راهداری در حال پیگیری وضعیت این محورها بوده و تلاش برای بازگشایی در دستور کار قرار دارد گفت: در برخی از محورها به دلیل وقوع سیلاب باید منتظر فروکش شدن آب ماند تا مجدداً تردد برقرار شود و به صورت کلی باید خاطرنشان کنیم که نیروهای راهداری در محورهای مربوطه مستقر هستند تا در اولین فرصت جاده‌های مسدود بازگشایی شوند.

او همچنین به وضعیت ترافیکی محورها مهم و اصلی سراسر ایران اشاره کرد و افزود: محور تهران – آمل حد فاصل پلور تا گزنک و محدوده وانا دارای ترافیک نیمه سنگین بوده و در آزادراه تهران – کرج – قزوین نیز حد فاصل پل کلاک تا کردان وضعیت مشابهی برقرار است.

آشوری محور تهران – قزوین محدوده بهشت زهرا، آزادراه قزوین – رشت و بالعکس، محدوده رودبار و امامزاده هاشم، محور کرج – چالوس حد فاصل تونل کندوان، سیاه بیشه، هزار چم، انارک و مرزن آباد نیز با ترافیک نیمه سنگین مواجه هستند.

او با اشاره به این‌که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۷ فروردین سال ۱۳۹۸ بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار ۲۵ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۶۹ تردد بین استانی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با سامانه تلفنی ۱۴۱ سازمان راهداری بیش از ۵ میلیون تماس در کل کشور برقرار شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در محدوده زمانی مذکور ۸۸۱۴ ماشین روز فعالیت صورت گرفته و ۴۵ هزار و ۶۸۲ تن شن و نمک و نیز ۹۵۳۲ تن نمک مصرف شده است و در مجموع ۱۲۳ هزار کیلومتر خط محورهای مختلف کشور برف روبی شده‌اند. هم‌چنین ۸۹۵۱ خودروی گرفتار در برف توسط همکاران راهداری رها شده و ۱۷۰۰ مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان گزیده‌اند.

به گزارش ایسنا، کلیه مسافران می‌توانند با ورود به سایت ۱۴۱.ir و نیز استفاده اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ و یا ارسال عدد ۱۴۱ به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور مطلع شوند و علاوه بر موارد عنوان شده تلفن گویای ۱۴۱ آماده پاسخگویی به مسافران است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.